کل نماهای صفحه

۱۳ دی ۱۳۹۴

روحانی یک دروغگوی ریا کار است - بیهوش دارو بعد از مرگ سهراب (عربستان رابطه اش را با ایران قطع کرد)

روحانی خواستار شناسایی و محاکمه عاملان حمله به سفارت سعودی شد
دبی-العربیه.نت فارسی
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، خواستار شناسایی و محاکمه عاملان حمله به سفارت سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد شد.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، روحانی، مهاجمان به نمایندگی‌های دیپلماتیک سعودی را «افراد افراطی» توصیف کرد و افزود: «وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود».
این مواضع ساعاتی پس از حمله تظاهر کنندگان به نمایندگی‌های دیپلماتیک سعودی در ایران اعلام می‌شود. این حمله در اعتراض به اجرای حکم اعدام ۴۷ محکوم در اعمال تروریستی از جمله نمر النمر روحانی شیعه صورت گرفته است. اگر چه دولت ایران عاملان حمله به نمایندگی های دیپلماتیک سعودی را «خودسر» توصیف کرده، اما پیش از آن مسئولانی در سازمان بسیج وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، برای تجمع در مقابل سفارت سعودی، فراخوان داده بودند. از سویی تجمع در ایران بدون داشتن مجوز از سوی نهادهای مسئول، با واکنش تند نیروهای امنیتی روبرو می شود اما تجمع در برابر سفارت سعودی، واکنش نیروهای امنیتی را بر نیانگیخت.
حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک سعودی، واکنش‌های اعتراض آمیز منطقه‌ای و بین المللی را به همراه داشت.
روحانی ادامه داده است: «از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد».
حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفت که نباید تظاهرات دیگری روبری سفارت سعودی در تهران برگزار شود. استانداری تهران هم اعلام کرد که برگزاری تظاهرات روبری سفارت سعودی ممنوع است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر