عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی روز یکشنبه 10 ژانویه 2016 در جلسه افتتاحیه نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب، تاکید کرد که پادشاهی سعودی با جدیت و قاطعیت تمام در برابر تلاش ها برای مداخله در امور کشورهای عربی خواهد ایستاد.
الجبیر طی سخنرانی خود در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب که برای بررسی پیامدهای حمله به سفارت وکنسولگری سعودی برگزار شده، گفت:«نقض قوانین بین المللی و حمله به مقرهای دیپلماتیک سعودی در تهران پس از اظهارات تحریک آمیز مقامات بلندپایه ایران علیه ریاض صورت گرفت».
الجبیر افزود:« حمله به سفارتخانه و کنسولگری سعودی که نقض آشکار قوانین وکنوانسیون های بین المللی است بیانگر رفتار ایران در منطقه عربی و تلاش های این کشور برای دنبال کردن سیاست های فرقه گرایانه به منظور تضعیف امنیت و ثبات در منطقه است.
وزیر خارجه سعودی همچنین افزود:«ایران اولین کشوری است که به اختلافات فرقه ای در منطقه دامن زد».
در همین حال وزیر خارجه امارات متحده عربی نیز بر عدم قبول هر گونه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی تاکید کرد.
وی گفت:«ایران باید مشخص کند که می خواهد چگونه همسایه ای باشد، همسایه ای شرور و خرابکار یا همسایه ای خوب؟».
«متاسفانه ایران برای بهبود روابطش با غرب تلاش می کند اما برای بهبود مناسبات خود در منطقه نه تنها تلاش نمی کند بلکه برعکس بحران سازی هم می کند».
وی اظهار داشت:« اگر ایران به همان اندازه که برای پایان دادن به بحران اتمی خود با گروه 5+1 تلاش کرد، در منطقه نیز تلاش کند روابط ما بهبود خواهد یافت».
در همین حال نبیل العربی رئیس اتحادیه عرب نیز از ایران خواست که به دخالت های خود در کشورهای عربی پایان دهد.