کل نماهای صفحه

۲۸ دی ۱۳۹۴

خامنه ای ووارد کردن شک به باندرفسنجانی روحانی- استان دار تهران : این میزان رد صلاحیت‌ را انتظار نداشتم.

  خامنه ای ووارد کردن شک به باندرفسنجانی روحانی- استان دار تهران : این میزان رد صلاحیت‌ را انتظار نداشتم.
گفت‌وگوی وزارت کشور با شورای نگهبان
ابعاد ردصلاحیت‌شدگان چنان گسترده است که استاندار تهران پس از دیدار با وزیر کشور در روز یک‌شنبه (۲۷ دی) گفت: «به شخصه این میزان رد صلاحیت‌ را انتظار نداشتم.»
حسین هاشمی، استاندار تهران خواستار بی‌طرفی کامل فرمانداران این استان در اجرای انتخابات شد و از آنان خواست که انتخاباتی سالم و قانونی برگزار کنند.

انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان هم‌زمان در ۷ اسفند ۱۳۹۴برگزار خواهد شد (عکس از آرشیو) انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان هم‌زمان در ۷ اسفند ۱۳۹۴برگزار خواهد شد (عکس از آرشیو)

استاندار تهران افزود: «نباید اجازه دهیم فضا، فضای آلوده‌ای باشد. باید اجازه دهیم افراد مسئول در وزارت کشور با شورای نگهبان مذاکره کنند و افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده و احیانا حقی از آن‌ها ضایع شده است، در مدت ۲۰ روز صلاحیت‌شان دوباره بررسی شود و به عرصه انتخابات بازگردند.»
انتقاد اصلاح‌طلبان از رد صلاحیت‌ها
در تهران میزان رد صلاحیت‌ها چشمگیر است. نگرانی استاندار تهران در حالی بیان می‌شود که شورای نگهبان حدود ۱۷۰۰ نفر را در تهران رد صلاحیت کرده است. تنها ۷۶۰ نفر توانستند از صافی هیات نظارت استان تهران عبور کنند.
پاسدار محمدحسین نجات، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران پیشتر گفته بود که هیئت‌های اجرایی انتخابات با تصویب نمایندگی عده‌ای زیاد، در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده و حالا شورای نگهبان باید این "کوتاهی" را جبران کند.
برخی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت خود را تایید کرده‌اند. در حوزه انتخاباتی تهران محمدجواد حق‌شناس، محسن هاشمی، فاطمه هاشمی، محمود میرلوحی، محمد صوفی، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، حجت‌الاسلام محسن رهامی، فاطمه مقیمی، عباس علیخانی از جمله رد صلاحیت‌‌شدگان هستند.
برخی از اعضای حزب اعتماد ملی (وابسته به مهدی کروبی) نظیر ابوالفضل شکوری، سمیه طهماسبی، نصرت‌الله تاجیک نیز رد صلاحیت شده‌اند.
خبرگزاری فارس مدعی شده که صلاحیت علی مطهری، نماینده منتقد از تهران نیز تایید نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر