کل نماهای صفحه

۱۵ دی ۱۳۹۴

خامنه ای وغلط کردن گوئی هایش از زبان سرکرده سپاه تهران در رابطه با حمله به سفارت عربستان

فرمانده سپاه تهران: حمله به سفارت عربستان سازماندهی شده بود

فرمانده سپاه تهران می‌گوید حمله به سفارت عربستان کاملا سازماندهی شده بود اما "نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی" در این حمله نقشی نداشتند. مطابق گزارش‌ها برخی مهاجمان با خودروهایی با پلاک قم به محل منتقل شده‌اند.
Iran Mohsen Kazemeini
محسن کاظمینی، فرمانده "سپاه محمد رسول‌الله تهران"
پس از اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه در عربستان سعودی، شنبه‌شب (۱۲ دی/ ۲ ژانویه) تظاهراتی اعتراضی مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران برگزار شد.
در جریان این تظاهرات، عده‌ای از تجمع‌کنندگان با حمله به ساختمان سفارت بخشی از آن را به آتش کشیدند. همزمان به کنسولگری عربستان در مشهد نیز حمله شد.
خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه سه‌شنبه، ۱۵ دی‌ماه از قول محسن کاظمینی، فرمانده "سپاه محمد رسول‌الله تهران" نوشت: «اطمینان داریم که این کار توسط نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی صورت نگرفته و این اقدام کاملاً سازماندهی شده بود.»
مهاجمان ناشناس
پیش از این رئیس جمهور، حسن روحانی و قوه قضائیه حمله به دفترهای نمایندگی عربستان را محکوم کرده و آن را کاری خلاف قانون خوانده‌اند.
مسئولان دستگاه قضائی از بازداشت ده‌ها نفر از کسانی خبر داده‌اند که متهم به مشارکت در حمله به سفارت عربستان در تهران هستند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه نیز می‌گوید علاوه بر دستگیری تعدادی از مهاجمان، افراد دیگری نیز شناسایی شده‌اند که با آنها برخورد خواهد شد.
کاظمینی به میزان گفت: «حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران کار بسیار غلط و اشتباهی بود و به هیچ روی نمی‌شود این کار زشت را توجیه کرد.»
مسئولان قضائی تا کنون از هویت عاملان حمله شنبه‌شب اطلاعات دقیقی منتشر نکرده‌اند. برخی از رسانه‌ها ادعا می‌کنند تعدادی از افراد وابسته به عربستان در تحریک مهاجمان نقش داشته‌اند.
به گفته کاظمینی حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران سازماندهی شده بود
به گفته کاظمینی حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران سازماندهی شده بود
خودروهایی با پلاک قم و کرج
فرمانده سپاه تهران نیز که از سازماندهی حمله به سفارت عربستان سخن گفته، درباره کسانی که آن را سازمان داده‌اند چیزی نگفته است.
در جمهوری اسلامی معمولا چنین اقدام‌هایی "خودجوش و مردمی" و در مواردی کار گروه‌های "خودسر" خوانده می‌شود.
سایت "عصر ایران" در گزارشی نوشت: «حمله به سفارت عربستان، آن طور که برخی می‌خواهند القا کنند، یک اقدام خودجوش مردمی نبوده است؛ حرکتی کاملاً حساب شده و با طرح‌ریزی قبلی بود.»
به نوشته‌ی این سایت خبری، هدف از حمله به دو دفتر نمایندگی عربستان در تهران و مشهد و آتش زدن بخشی از سفارت‌خانه این کشور "خارج کردن سعودی‌ها از زیر ضرب فشار ایران و جهان بابت اعدام شیخ نمر" بوده است.
این سایت خبری در ادامه نوشته است: «خبرنگاران عصر ایران که برای تهیه گزارش به محل سفارتخانه رفته بودند، گزارش کرده‌اند که در اطراف محل، خودروهای شخصی متعددی با پلاک‌های قم و کرج را دیده‌اند که مهاجمان را به آنجا رسانده بودند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر