کل نماهای صفحه

۱۵ دی ۱۳۹۴

روحانی همسو با خامنه ای واعتراف به ناتوانی

روحانی همسو با خامنه ای واعتراف به ناتوانی 
رئیس جمهور، حسن روحانی در پیامی که به مناسبت این حادثه صادر کرد مهاجمان را "جمعی افراد افراطی" و خودسر خواند که نتیجه این اقدامشان "قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی" بوده است.
با حمله به سفارت عربستان در تهران روابط دو کشور که پس از دو سال و نیم تلاش دولت یازدهم اندکی بهبود یافته بود متشنج‌تر از همیشه شد و به قطع رابط دیپلماتیک ریاض و چند کشور دیگر منطقه با ایران انجامید.
این اقدام می‌تواند مطابق میل کسانی باشد که مانند روزنامه‌های "جوان" و "وطن امروز"، رسانه‌های وابسته به سپاه و اصول‌گرایان افراطی مرگ پادشاه پیشین عربستان را جشن گرفتند.
روحانی خواهان تعقیب و دستگیری حمله‌کنندگان به سفارت عربستان شده است
روحانی خواهان تعقیب و دستگیری حمله‌کنندگان به سفارت عربستان شده است
با توجه به این که تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان از قبل مشخص بود عدم جلوگیری از حمله به ساختمان سفارت اگر به عمد نبوده باشد بیانگر ضعف و ناتوانی نیروی انتظامی در مهار گروه‌هایی است که روحانی آنها را افراطی می‌خواند.
سخنان کاظمینی درباره "سازماندهی" شده بودن این حمله نیز اعتراف به عجز نیروهای اطلاعاتی و انتظامی کشور است که بارها ادعا کرده‌اند به تمام "حرکات عوامل دشمن" در ایران اشراف کامل دارند.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه گفت: «قوای انتظامی و نظامی و امنیتی باید دقت بیشتری کنند تا کسانی که معلوم نیست مقاصدشان برای کدام دولت است از احساسات عده‌ای از مردم سوء استفاده نکنند.»
از دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر