کل نماهای صفحه

۲۹ اسفند ۱۳۹۵

پیشروی مخالفان مسلح اسد در شرق دمشق و اعلام آمادباش کامل گارد ریاست جمهوری سوریه

پیشروی مخالفان مسلح اسد در شرق دمشق و اعلام آمادباش کامل گارد ریاست جمهوری سوریه
دبی-العربیه.نت فارسی
منابع اپوزیسیون سوریه بعد از ظهر روز یکشنبه 19 مارس 2017 از درگیری شدید میان مخالفان سوری در منطقه شرق دمشق پایتخت سوریه خبر دادند.
طبق گزارش این منابع با پیشروی مخالفان مسلح اسد که متشکل از «هیئت تحریر الشام» و برخی گروههای همپیمان آن در محله الجویبر در شرق دمشق، حالتی از رعب و وحشت در میان نیروهای دولتی سوریه بوجود آمده است.
طبق این گزارش مخالفان مسلح اسد تاکنون چندین نقطه در مجاورت محله جوبر واقع در شرق پایتخت سوریه را به کنترل خود در آوردند.
به گزارش کانال تلویزیونی «الحدث» شبکه اینترنت در دمشق قطع و گارد ریاست جمهوری سوریه نیز به حالت آماده باش کامل در آمده و در خیابان‌ها مقررات منع آمد و رفت اجرا شده است.
در همین حال دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته بیش از 20 نفر از دو طرف کشته شدند.

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، محله جوبر در شرق دمشق، روز یکشنبه شاهد درگیری‌های خشونت آمیزی میان نیروهای رژیم و جناح‌های نظامی، به ویژه «جبهه فتح الشام» یا النصره سابق بود. این گروهها که جزء گروههای امضاط کننده توافق برقراری آتش بس نیستند تلاش کرده اند که به صورت غافلگیرانه وارد مرکز پایتخت سوریه شوند.
دیدبان حقوق بشر سوریه در بیانیه خود افزود که جنگجویان مسلح جبهه الشام موفق شدند چندین ساختمان دولتی در منطقه شرق دمشق را به تصرف خود درآورند.
آنها همچنین تلاش کردند پس از تصرف مناطقی در جوبر به مسوی محله عباسیه که مجاور محلئ جوبر است پیشروی کنند که با مداخله گردان چهار گارد ریاست جمهوری مواجه شدند.
برخی از فعالان سوری تصاویر ویدیویی از منطقه درگیری در محله حی جوبر در شبکه اجتماعی پخش کردند که در آن نشان تیراندازی و بالارفتن دود ناشی از انفجارها را مشاهده می شود.
دیدبان حقوق بشر سوریه اضافه کرد، اکنون گروههای مسلح مخالف اسد در محله جوبر با هجوم به منطقه عباسیه از حالت دفاعی در برابر نیروهای اسد خارج شده و به وضعیت هجومی منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر