کل نماهای صفحه

۲۶ اسفند ۱۳۹۵

مقام دفاعی آمریکا: رژیم ایران پشت قایقهای انفجاری شبه‌نظامیان حوثی است



 دریابان کوین دونگان فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا
یک مقام دفاعی آمریکا به واشینگتن تایمز گفت رژیم ایران پشت قایقهای انفجاری شبه‌نظامیان حوثی است. سلاح جدید یک قایق کوچک کنترل از راه دور پر شده از مواد منفجره است که توسط رژیم ایران طراحی شده است.
واشینگتن تایمز افزود:‌ «تعداد دقیق این قایقهای کنترل از راه دور انفجاری مشخص نیست ولی اعتقاد بر این است که شبه‌نظامیان حوثی به تعداد کافی از این قایقها را در اختیار دارند که بتوانند کشتی‌هایی که از مسیرهای دریایی در ساحل یمن عبور می‌کنند را به خطر بیندازند. نیروی دریایی آمریکا دارای تصاویر اطلاعاتی از این قایقهای مرگبار هست ولی درخواست برای انتشار تصاویر را رد کرد. قایقها اولین بار هنگامی که یکی از آنها علیه یک کشتی عربستان در دریای سرخ مورد استفاده قرار گرفت شناسایی شده است».
واشینگتن تایمز در ادامه نوشت: رژیم ایران در حال حمایت از شبه‌نظامیان حوثی به‌عنوان بخشی از استراتژی خود برای محاصره رقیب خود عربستان و نهایتاً کنترل شبه جزیره عرب است.
یک هدف استراتژیک رژیم ایران کنترل تنگه باب‌المندب در جنوب دریای سرخ است این تنگه یک معبر اصلی کشتیرانی است...
اگر باب‌المندب تحت کنترل رژیم ایران قرار گیرد این رژیم خواهد توانست هر دو تنگه استراتژیک هرمز و باب المندب را مورد تهدید قرار داده یا آنها را مسدود سازد.
فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است بعد از حمله علیه کشتی جنگی عربستان در مورد قایقهای انفجاری کنترل از راه دور هشدار داد.
دریابان کوین دونگان فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در 19فوریه به ”اخبار دفاعی Defense News “گفت: ”ارزیابی ما این است که قایقهایی از نوع کنترل از راه دور می‌باشد..
به نوشته واشینگتن تایمز دریابان کوین دونگان نگفت که رژیم ایران پشت این قایقهای انفجاری است ولی این مقام دفاعی آمریکا گفت اطلاعات آمریکا معتقد است که رژیم ایران این قایقهای انفجاری را طراحی کرده و مواد لازمه برای ساخت و کنترل آنها را در اختیار شبه‌نظامیان حوثی‌ها قرار داده‌اند.
دریابان کوین دونگان افزود: ”تولید این قایقها کار آسانی نیست. گروه‌های تروریستی زیادی بوده‌اند که تلاش کرده بودند چنین قایقهایی را تولید کنند، این چیزی نیست که توسط شبه‌نظامیان حوثی تولید شده باشد “.
دریابان کوین دونگان گفت: سازمان ملل به‌طور وسیعی در مورد حمایت نظامی و تسلیحاتی رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی گزارش کرده است. علاوه بر این رژیم ایران در حال تأمین این شبه‌نظامیان با موشکهای بالستیکی با برد بیشتری هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر