کل نماهای صفحه

۲۳ اسفند ۱۳۹۵

آمریکا 43 کامیون حامل تانک و زره پوش در اطراف منبج مستقر کرد

آمریکا 43 کامیون حامل تانک و زره پوش در اطراف منبج مستقر کرد

دبی-العربیه.نت فارسی
دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه 12 مارس 2017 اعلام کرد که ارتش آمریکا تعداد 43 کامیون بزرگ حامل تانک و زره پوش به اطراف منبج مستقر کرد.
به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه این مهمات سنگین روز یکشنبه وارد مناطق مشرف بر منبج شده است.
به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه این تانک‌ها و زره پوش‌ها از سوی ائتلاف بین المللی برای پشتیبانی از «نیروهای سوریه دمکراتیک» به این منطقه آورده شدند.
طبق این گزارش این تانک‌ها و زره پوش‌ها قرار است برای حمله سرنوشت ساز به داعش بکار گرفته شوند
آمریکا روز پنجشنبه برای سرعت بخشیدن به جنگ علیه داعش، 400 تفنگدار دریایی دیگر به سوریه اعزام کرد.
گفته شده که این 400 سرباز آمریکایی برای دو هدف وارد منطقه منبج شدند یکی برای جلوگیری از برخورد مخالفان سوری در این منطقه و دوم اینکه این نیروها خود را برای حمله به شهر «الرقه» پایگاه اصلی داعش در سوریه آماده می‌کنند.
ایالات متحده آمریکا همچنین روز پنجشنبه 9 مارس خواستار نشست وزرای خارجه کشورهای 68 گانه عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش شد.
بر داشتن چنین گام‌هایی توسط آمریکا در چارچوب برنامه ترامپ برای سرعت بخشیدن به روند جنگ علیه داعش و شکست دادن این سازمان تروریستی در سوریه و عراق تلقی می‌شود.
این در حالی است فعالان سوری اعلام کردند، می گویند نیروهای دولتی سوریه برخی از اهالی منبج در حومه شرقی حلب را مجبور به خروج از شهر کرده و برخی را در شهر جبرین بازداشت کردند.
فعالان سوریه در گزارشی خبر دادند که شبه نظامیان «نیروهای سوریه دمکراتیک»، برخی خانواده‌های ساکن منبج را بازگشت به خانه‌هایشان منع کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر