کل نماهای صفحه

۲۶ اسفند ۱۳۹۵

جانشین ولیعهد عربستان در دیدار با دونالد ترامپ توافق اتمی با رژیم ایران را برای منطقه خطرناک خواند



 جانشین ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهور آمریکا
به گزارش العربیه یکی از مشاوران بلندپایه محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ تأکید کرد دیدار محمد بن سلمان با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، بسیار موفقیت‌آمیز بود. وی افزود این دیدار، نقطه عطفی تاریخی در روابط میان دو کشور سعودی و آمریکا به‌شمار می‌آید. تاکنون شاهد دوری و اختلاف‌نظر میان دو کشور بودیم اما دیدار صورت گرفته با دونالد ترامپ جریان امور را به مسیر صحیحش باز گرداند از این رو پایه بزرگی در مسیر توسعه روابط میان دو کشور در همه زمینه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی به‌شمار می‌آید به‌ویژه اینکه ترامپ درک بالایی از اهمیت روابط میان دو کشور دارد و دیدگاهی واضح درباره مشکلات منطقه دارد.
مشاور جانشین ولیعهد سعودی گفت محمد بن سلمان در این دیدار تأکید کرد توافق هسته‌یی (گروه ۱+۵ با رژیم ایران)، توافقی بد و بسیار خطرناک برای منطقه بود و کارشناسان منطقه را شوکه کرد. وی افزود این توافق نتیجه‌یی جز تأخیر تولید اسلحه اتمی توسط رژیم ایران ندارد و این توافق می‌تواند به ادامه رقابت خطرناک تسلیحاتی میان کشورهای منطقه بیانجامد؛ کشورهایی که با هر گونه توانایی اتمی نظامی رژیم ایران مخالفند.
مشاور امیر محمد بن سلمان تأکید کرد دیدگاههای رئیس جمهوری آمریکا و جانشین ولیعهد سعودی درباره خطر اقدام‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران در منطقه، یکسان بود و به عقیده آن‌ها، رژیم ایران سعی می‌کند از راه پشتیبانی از سازمانهای تروریستی با هدف رسیدن به قبله مسلمانان در مکه، در جهان اسلام کسب مشروعیت کند، تا بدین ترتیب مشروعیتی که به آن در میان بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان نیاز دارد، به دست بیاورد. آنها افزودند رژیم ایران از سازمانهای تروریستی هم‌چون حزب‌الله، القاعده، داعش و دیگران حمایت کرده و در برابر هر گونه توافق برای حل مناقشه فلسطین مانع‌تراشی می‌کند. به گفته آنها رژیم ایران از راه صادر کردن مشکلاتش به خارج، به تلاشی دیگر برای کسب مشروعیتی که میان مسلمانان به آن نیاز دارد، دست می‌زند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر