کل نماهای صفحه

۲۳ اسفند ۱۳۹۵

ساخت کارخانه موشک سازی برای حزب‌الله لبنان توسط رژیم ایران



حزب الله لبنان
نقاط مختلف لبنان کارخانه‌های تولید اسلحه برپا کرده و از سه ماه پیش اداره این کارخانه‌ها را به حزب‌الله لبنان سپرده است.
بنا‌ به این گزارش این کارخانه‌ها توان تولید انواع مختلف موشک با برد بیش از پانصد کیلومتر را دارند. این موشکها شامل موشکهای زمین به زمین، زمین به دریا، اژدرهای دریایی هستند که امکان شلیک آنها از قایق‌های سبک و تیزرو وجود دارد.
در این کارخانه‌های تولید اسلحه، علاوه بر موشک، هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی با قابلیت حمل سلاح، موشکهای ضدتانک و ضد خودروهای زرهی و قایق‌های زرهی تیزرو ساخته می‌شود.
العربیه افزود این فرمانده سپاه تأکید کرد که تسلیحات تولیدی این کارخانه‌ها با موفقیت در سوریه آزمایش شده‌اند. این کارخانه‌ها گام به گام به کارشناسان حزب‌الله تحویل داده شده و از سه ماه پیش تحت اداره کامل حزب‌الله لبنان قرار گرفته و به این حزب توان ساخت موشکهایی با برد بیش از پانصد کیلومتر را داده‌اند.
به گفته منابع آگاه، این کارخانه‌ها در عمق بیش از 50 متری زمین ساخته‌شده‌اند و با چند لایه مواد بتنی ویژه حفاظت‌شده‌اند. پیش از این اسلحه مورد نیاز حزب‌الله از تأسیساتی ایرانی در سودان تأمین می‌شد ولی این تأسیسات توسط اسراییل از بین رفت و سپاه پاسداران تصمیم گرفت تأسیساتی در لبنان برپا کند.
کارخانه‌های جدید تولید تسلیحات در لبنان، در چند نقطه نامعلوم این کشور پراکنده شده‌اند و هر کدام بخشی از موشکها و تسلیحات را تولید کرده و در آخر این قطعات در نقطه نامعلوم دیگری با یکدیگر ترکیب می‌شوند.
این فرمانده سپاه پاسداران خبر داده است که در بخشی در دانشگاه امام حسین وابسته به سپاه پاسداران تأسیس شده که وظیفه آموزش کارشناسان خارجی و به‌ویژه لبنانی را بر عهده دارد و تاکنون صدها کارشناس در این واحد آموزش دیده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر