پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار افزایش تحریم‌های غیرهسته‌ای بر ایران و به ویژه خطوط هوایی این کشور شد، تا ایالات متحده بتواند با ممانعت از ارسال سلاح و مبارزان توسط این شرکت‌ها به مناطق مختلف خاورمیانه، برنامه‌های ایران برای تسلط بر منطقه و افزایش خونریزی و بی‌ثباتی در جهان را متوقف کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجلس آمریکا، پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان این کشور، روز سه‌شنبه 27 مارس 2017 در نشست سالانه آیپک، حامیان اسرائیل، خواستار اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی توسط ایالات متحده شد.
پل رایان در این نشست خطاب به حاضران گفت: «اجازه دهید واضح بگویم. ما نباید اشتباهات گذشته خود را فراموش کنیم تا بتوانیم کارهای بهتری انجام دهیم. توافق‌ هسته‌ای با ایران یک فاجعه بود. ما برای کاهش تحریم‌ها میلیاردها دلار تقدیم کردیم و بیش از یک میلیارد دلار پول نقد برای تهران فرستادیم. بازارهای جهانی را به روی تهران گشودیم و در همان زمان حمایت ایران از ترویسم افزایش یافت، نقض حقوق بشر در این کشور شدت یافت و برنامه موشک‌های بالستیکش را گسترش داد. جمهوری‌خواهان در کنگره با این توافق به دلیل روشنی مخالف بودند؛ آنها باور داشتند این توافق برای ایالات متحده آمریکا و جهان خطرناک است.»
به گفته پل رایان، «اشتباه مرگبار موجود در برجام این است که حتی اگر ایران همکاری داشته باشد، مسیری به سوی توانمندی نظامی هسته‌ای برای آن‌ها وجود دارد. در هفت سال آینده موانع موجود در زمینه سانترفیوژها و سامانه‌های توسعه موشک‌های بالستیک برداشته خواهد شد، در عرض 9 تا 14 سال آینده آنها اجازه خواهند داشت اورانیوم و پلوتونیوم غنی کنند. لذا ما باید با اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای بر فعالیت‌های غیرقانونی این کشور، کار را بر آنها سخت کنیم. این همان کاری است که دولت دونالد ترامپ انجام داد و در فوریه امسال به سرعت در پاسخ به فعالیت‌های موشکی ایران تحریم‌های جدید وضع کرد. ما به کمک آیپاک تحریم‌های جدیدی بر علیه برنامه هسته‌ای ایران به دو هر دو در مجلس ارائه کردیم.»
او ادامه داد: «با این حال مشکل ایران فراتر از موضوع توافق بد هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی‌های بالستیک است. این رژیم یک رژیم انقلابی است که قصد دارد اسرائیل و غرب را نابود کند. آنها به حمایت دیکتاتور دمشق و مسلح‌کردن شورشیان یمن و حمایت مالی از سازمان‌های تروریستی از بغداد گرفته تا بیروت ادامه می‌دهند. هدف آنها از این کار تسلط بر منطقه است و این کار بی‌ثباتی و خونریزی در همه جای جهان را افزایش می‌دهد.»
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که واشنگتن باید تحریم‌های اضافی را علیه سپاه پاسداران اعمال کند. او سپاه را «ارتش تروریستی ایران» توصیف کرد که باید «به فکر تعیین آن به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی»‌ باشیم. وی همچنین تأکید کرد که ایالات متحده باید تلاش کند تا «مانع از این شود که خطوط هوایی ایران، مانند ماهان‌ایر و ایران‌ایر سلاح‌ها و مبارزان را در خاورمیانه منتقل کنند».
رایان، همچنین با تاکید بر این نکته که " تهران خطری برای ایالات متحده و اسرائیل است" روابط این دو کشور را بسیار مستحکم توصیف کرد و با انتقاد از رویکرد دولت اوباما در زمینه روابط دوجانبه، گفت: « هیچ مرافعه سیاسی یا اختلاف علنی نمی‌تواند اتحاد سیاسی ما با اسرائیل را تضعیف کند اما می‌تواند به اعتماد موجود ضربه بزند. من فکر می‌کنم دولت قبل به اعتماد موجود ضربه زد.»
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی خواستار اعمال فشار بر خطوط هوایی ایران شد که روز گذشته ایران سومین هواپیمای جدید خود را تحویل گرفت. این هواپیماها در قالب قراردادهایی به ایران تحویل می‌شوند که در زمان دولت باراک اوباما را ایران بسته شد.