کل نماهای صفحه

۲۶ اسفند ۱۳۹۵

نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا ضروری است




پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا و اد استفورد استاد کالج اینتر-آمریکن دیفنس طی مقاله‌یی در شماره امروز هیل نشریه کنگره آمریکا از نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران حمایت کردند. در این مقاله آمده است: «آزار و اذیت نیروهای دریایی آمریکا توسط نیروهای رژیم ایران در آبهای بین‌المللی خلیج‌فارس حاکی از آن است که سران رژیم ایران آماده می‌شوند تا دولت جدید آمریکا را بر سر یک چیز تست کند: بر سر تعهدی که وی به‌طور علنی برای مقابله با رژیم ایران بیان کرده و گفته است که اگر این رژیم به تعهدات خود تحت برجام عمل نکند، اگر تحریمهای آمریکا را نقض کند و یا اگر درگیر فعالیتهای بی‌ثبات کننده در منطقه گردد، با آن مقابله خواهد کرد
.
با توجه به حضور سایر بازیگران در ارتباط با برجام و تحریمهای ملل‌متحد بر سر موشکهای بالستیک، واشینگتن، تنها گزینه‌های یکجانبه اندکی برای مقابله با بدرفتاری رژیم ایران در اختیار دارد. یکی از آنها، نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران اسلامی است.
نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران، مهار کردن فعالیتهای خارجی آن را بسا ساده‌تر می‌سازد.
ابعاد منافع تجاری سپاه پاسداران و تاثیرات منفی که بر روی اقتصاد رژیم ایران داشته و کماکان دارد و در کار اخیر شورای ملی مقاومت ایران (پدیدار شدن امپراطوری مالی سپاه پاسداران) به‌خوبی مستند شده است.
در حال حاضر، تجارت کردن با رژیم ایران یعنی تجارت کردن با سپاه پاسداران... در صحنه بین‌المللی، فعالیتهای سپاه، درگیر بودن رژیم ایران در سوریه و عراق را مستحکمتر می‌کند. در مورد سوریه، سپاه پاسداران از ثروت بی‌کران خود برای پرداخت به حزب‌الله و سایر جنگجویان غیرایرانی استفاده می‌کند تا به‌سود رژیم بشار اسد وارد عمل شوند.
در میان این گروهها، برخی توسط سپاه کنترل و برخی تأمین مالی می‌شوند و ابزاری را به‌دست رژیم ایران می‌دهند تا به کمک آن، وقایع سوریه بعد از پایان درگیریها را سمت و سو دهد – همه آنها توسط سپاه پاسداران تأمین مالی می‌گردند (این موضوع نیز در گزارشی توسط شورای ملی مقاومت تحت عنوان، ”چگونه رژیم ایران به جنگ سوریه سوخت رسانی می‌کند”، مستند گردیده است).
نامگذاری تروریستی سپاه همچنین اهداف دیپلوماتیک را برآورده می‌سازد. این کار، به کشورهای خلیج‌فارس پیام می‌دهد که دونالد ترامپ در مورد کاستن از مقاصد هژمونی طلبانه رژیم ایران جدی بوده و بر تعهد او برای جنگ با تروریسم از طریق مقابله با امپراطوری مالی که برای تحکیم فعالیتهای تروریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تأکید می‌ورزد و این نامگذاری به مردم ایران پیام می‌دهد که دونالد ترامپ مصمم است رژیم ایران را مهار کند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر