کل نماهای صفحه

۲۳ اسفند ۱۳۹۵

نصرالله وحزب الله لبنان تاوان جنگ فرقه‌ای در سوریه را می‌پردازد

نصرالله وحزب الله لبنان تاوان جنگ فرقه‌ای در سوریه را می‌پردازد

دبی-العربیه.نت فارسی
دخالت حزب الله لبنان در جنگ سوریه با هدف دفاع از رژیم بشار اسد باعث شد که جنگ داخلی سوریه به جنگی فرقه‌ای و با هزینه‌ای مالی و جانی بسیار بالایی برای این حزب تبدیل شود و فتنه آن به دیگر مناطق در سوریه و لبنان گسترش یابد.
حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سال 2011 یعنی با آغاز اعتراضات مردمی سوریه برغم قیام بیشتر شهرهای سوریه از درعا گرفته تا حماه و حمص و غیره اما او طی سخنانی منکر اعتراضات مردمی سوری‌ها شد تا اینکه اغلب شهرهای سوریه قبل از ورود گروههای تندرو اسلامی به صحنه سوریه به دست مردم معترض سقوط کرد.
حزب الله لبنان برای اولین بار سال 2012 برای جنگ علیه مخالفان سوری وارد درگیرهای شهر «القصیر» شد ورود حزب الله به جنگ از اول علنی بود و آن دفاع از رژیم اسد است و با دخالت مستقیم در جنگ سوریه حزب الله لبنان به ابزاری مهم برای تحقق اهداف تهران درسوریه تبدیل شد.
به گزارش سازمان حقوق بشر ورود حزب الله لبنان به جنگ سوریه تاکنون 1500 کشته برای این حزب تاوان داشته است البته هنوز امار دقیقی از سوی خود حزب الله به بیرون درز نکرده است.
هزینه جنگ سوریه برای حزب الله لبنان نه تنها در افراد بوده بلکه در جنبه‌های مادی نیز هزینه بسیار بالا بوده است. هزینه‌ای که در چارچوب تعهدات این حزب در برابر خانواده‌های کشته شدگان جنگ که تعدادشان به هزاران نفر می رسد، انجام می گیرد. حزب استخدام هزار نفر از جوانان برای دیدار با حقوق از شش صد دلار برای استخدام های جدید. البته مشارکت حزب الله در سوریه مسئولیت تامین مالی گردان‌های مقاومت و شبه نظامیان او در مناطق سنی نشین و مناطق نزدیک به پناهندگان سوری را از دوش این گروه فرقه گرای مورد حمایت ایران را خالی نمی‌کند.
حزب الله لبنان همچنین با ورود به جنگ داخلی سوریه ازسوی اغلب مسلمانان به عنوان حزبی که در کشتار نزدیک به ششصد هزار سوری سهیم بوده است،مورد نفرت قرار گرفته است.
این حزب همچنین به دلیل فعالیت در شبکه های بین المللی قاچاق مواد مخدر از سوی خیلی از نهادهای بین المللی تحریم و درفهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر