خبرگزاری‌های رسمی ایران ساعاتی پس از انتشار سخنان روز چهارشنبه ۱۶ سپتامبر آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران که در آن از احتمال مرگ خود سخن گفته بود، این بخش از سخنانش را سانسور کردند.

این در حالی است که ابتدا همه خبرگزاری‌های رسمی صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای را کامل منتشر کرده بودند، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی هم این صحبت‌ها را منعکس کرده بودند. اما ساعاتی بعد بخشی از صحبت‌های خامنه ای در خبرگزاری‌های رسمی حذف شد.

رهبر ایران در بخشی از سخنرانی خود با تأکید بر ضرورت بیداری عمومی در مقابل ترفندهای دشمنان گفته بود: «آنها منتظرند که ملت و نظام خواب‌شان ببرد و ده سال دیگر که مثلاً بنده نباشم، اهداف‌شان را محقق کنند.»

ساعاتی بعد خبرگزاری‌های رسمی ایران، این بخش از سخنان را این‌گونه تغییر دادند: «آنها منتظرند که ملت و نظام خوابشان ببرد که اهدافشان را محقق کنند اما ملت و مسئولان نمی گذارند امید شیطانی بیگانگان درباره به خواب رفتن ملت، در دل دشمن پا بگیرد.»

هنوز مشخص نیست دلیل این تغییر دادن در سخنان رهبر ایران چیست، اما با توجه به فراگیر بودن این تغییر، به نظر می‌رسد دستوری از مقام‌های عالیرتبه به مسئولان خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخل ایران رسیده باشد.

در هر حال پیش از این تغییر، رسانه‌های خارج از ایران، این بخش از صحبت‌های خامنه‌ای را منعکس کرده و بسیاری از آن‌ها، همین بخش را برای تیتر انتخاب کرده بودند.