کل نماهای صفحه

۲۰ فروردین ۱۳۹۷

ارتش سوریه: اسرائیل به فرودگاه نظامی دمشق حمله کرد

ارتش سوریه: اسرائیل به فرودگاه نظامی دمشق حمله کرد

رسانه‌های نزدیک به رژیم سوریه از اصابت چندین موشک به یک فرودگاه نظامی در حوالی دمشق خبر داده‌اند. ارتش سوریه اسرائيل را متهم به این حمله کرده است. اسرائیل به این اتهام واکنشی نشان نداده است.
عکس تزيینی است
تلویزیون دولتی سوریه به نقل از ارتش این کشور از حمله موشکی به فرودگاه نظامی مزه در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه خبر داد. بنا بر این گزارش، بعد از نیمه‌شب جمعه ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) چندین موشک به این فرودگاه اصابت کرده است.
رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه می‌گویند، هشت فروند موشک به این فرودگاه شلیک شده است. بنا بر گزارش رویترز، ارتش سوریه اعلام کرد، چند موشک از دریاچه طبریه در شمال اسرائيل شلیک شد و به مجاورت فرودگاه نظامی مزه اصابت کرد. بنا بر همین گزارش، ارتش سوریه به تل‌آویو هشدار داد که این حمله عواقبی خواهد داشت.
خبرگزاری دولتی سانا از چند انفجار گزارش داده و اعلام کرده که آمبولانس‌ها به محل حادثه شتافتند.
یکی از گزارشگران خبرگزاری فرانسه در دمشق می‌گوید، صدای چند انفجار را شنیده و شاهد آتش‌سوزی بزرگی در فرودگاه نظامی این شهر بوده است. او گفت، دودی را دیده که از محل آتش‌سوزی به آسمان دمشق برمی‌خاست.
خبرگزاری آلمان به نقل از محافل امنیتی سوریه اعلام کرد که چهار نفر در این حمله زخمی شده‌اند. اسرائيل تا کنون به این گزارش‌ها واکنش نشان نداده است.
منابع مختلف سوری از شروع درگیر‌ی‌های این کشور بارها از حملات هوایی اسرائيل به خاک سوریه، از جمله مزه خبر داده‌اند. ارتش اسرائيل به سئوال خبرگزاری فرانسه در مورد حمله احتمالی اخیر پاسخی نداده است.
گفته می‌شود که اسرائيل از سال ۲۰۱۱ به بعد محموله‌های نظامی که برای حزب‌الله لبنان ارسال می‌‌شد را بمباران کرده است. حزب‌الله لبنان در سوریه در کنار نیروهای دولتی علیه شورشیان می‌جنگد و وزارت دفاع اسرائيل معتقد است که همگامی حزب‌الله با نیروهای سوریه این نیرو را قوی‌تر کرده است.
فرودگاه نظامی مزه در هشت کیلومتری جنوب غربی دمشق قرار دارد. این فرودگاه مقر سرویس اطلاعاتی نیروی هوایی این کشور محسوب می‌شود که در آن‌جا زندانی بزرگ دارد. دویچه وله فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر