کل نماهای صفحه

۲۲ فروردین ۱۳۹۷

نیروهای اسرائيل در مرز سوریه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند

نیروهای اسرائيل در مرز سوریه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند

پس از تهدید ایران مبنی بر پاسخ دادن به حمله موشکی اسرائيل به حمص، نیروهای اسرائيل در مرز سوریه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند. ایران پیشتر گفته بود حمله اسرائيل به فرودگاه حمص را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
نیروهای اسرائيلی در مرز سوریه
روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز چهارشنبه ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) خبر داد که این کشور تهدید ایران را جدی گرفته و اسرائيل در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برد. بر اساس این گزارش نیروهای اسرائيلی مستقر در مرز سوریه در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.
کابینه امنیتی اسرائيل روز چهارشنبه جلسه فوق‌العاده تشکیل داد تا اوضاع را در مرزهای این کشور با سوریه بررسی کند.
علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در دمشق در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر ضمن اشاره به حمله هوایی به فرودگاه تی‌۴ حمص گفت: «این جنایت قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.»
یک روز پیش از آن وزارت امور خارجه ایران اسرائیل را مسئول حمله موشکی به حمص دانسته و به‌شدت آن را محکوم کرده بود. بهرام قاسمی،‌سخنگوی وزارت امور خارجه ایران‌ گفت که این حمله شرایط بحرانی سوریه را پیچیده‌تر می‌کند.
بر اثر این حمله موشکی که روز یک‌شنبه ۸ آوریل روی داد، هفت ایرانی  در سوریه کشته شدند.
آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائيل روز سه‌شنبه صبح گفته بود اسرائیل اجازه نمی‌دهد ایران هیچ پایگاهی در سوریه داشته باشد. او در این باره افزود: «ما هیچ راه دیگری نداریم. اجازه به ایران برای حضور ثابت نظامی در سوریه به این معنی است که ما بپذیریم ایران ما را خفه کند.» 
لیبرمن اما گفته نمی‌داند دقیقا چه اتفاقی در حمص افتاده و چه کسی به آنجا حمله کرده است.
حمله به فرودگاه حمص پس از آن روی داد که مواضع شورشیان در دوما، غوطه شرقی هدف حمله شیمیایی قرار گرفت. آمریکا نیز پس از آن تهدید کرده که به سوریه حمله هوایی خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر