کل نماهای صفحه

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

38 کشته در حمله ائتلاف عربی به نشست فرماندهان حوثی در صنعا

38 کشته در حمله ائتلاف عربی به نشست فرماندهان حوثی در صنعا


دبی.العربیه نت فارسی
در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به نشست فرماندهان شبه نظامیان حوثی در صنعا پایتخت یمن بیش از 38 نفر از فرماندهان عالی رتبه این گروه کشته شدند.
به گزارش العربیه، جنگنده‌های ائتلاف عربی شامگاه جمعه 27 آوریل نشست فرماندهان امنیتی حوثی‌ها در مقر وزارت کشور در صنعا را که به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برای مراسم تشییع و خاکسپاری «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی برگزار شده بود، هدف قرار داد.
 گمان می رود «عبدالحکیم الخیوانی» ملقب به «ابوکرار» معاون وزیر کشور در دولت خودخوانده کودتاچیان حوثی نیز در بین کشته شدگان این حمله باشد.
در این گزارش آمده است که «المرونی» مدیر دفتر الخیوانی و یک فرمانده حوثی دیگر موسوم به «ابو آلاء» که مسئول تامین مراسم تشییع و خاکسپاری الصماد است در این نشست حضور داشتند.
شاهدان عینی گفته‌اند که شبه نظامیان در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به نشست فرماندهان حوثی در صنعا اقدام به جستجو و بازداشت تعداد زیادی از سربازان، افسران و مردم غیرنظامی کردند که در محله‌های مجاور مقر وزارت کشور یمن حضور داشتند جایی که نشست فرماندهان حوثی در آن برگزار شده بود.
ساکنان منطقه تاکید کردند که مقر وزارت کشور یمن و پادگان «النجده» در «الحصبه» و نیز پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا مورد چند حمله هوایی هدف قرار گرفتند. همچنین مقر ریاست جمهوری، اطراف کوه «النهدین» مقرهای شبه نظامیان حوثی در جنوب پایتخت و اهداف دیگری در حمله هوایی به آن منطقه بمباران شد.
رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان حوثی طبق معمول فقط به ذکر نام مکان‌های بمباران شده پرداخته و از نشر هر گونه جزئیاتی در این زمینه خودداری می‌کنند.
بر اساس این گزارش، در پی نفوذ ائتلاف عربی با رهبری پادشاهی عربی سعودی به درون دژهای امنیتی شبه نظامیان حوثی در استان الحدیده واقع در غرب یمن و کشته شدن صالح الصماد به عنوان دومین شخص تحت پیگرد در فهرست ائتلاف، ترس و وحشت وجود فرماندهان این گروه را فرا گرفته و شدیدا احساس ناامنی می‌کنند. در همین راستا برای اولین بار از زمان وقوع کودتا تا کنون اقدام به تشدید تدابیر حفاظتی کرده و مجبور به پنهان شدن و کاهش تحرکات خود شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر