کل نماهای صفحه

۲۲ فروردین ۱۳۹۷

فاکس نیوز خبر حملات سنگینی را داد که آمریکا ومتحدینش تا چند ساعت آینده آغاز خواهند کرد

فاکس نیوز خبر حملات سنگینی را داد که آمریکا ومتحدینش تا چند ساعت آینده علیه دیکتاور سوریه  آغاز خواهند کرد

Image result for ‫فاکس نیوز خبر حملات سنگینی را داد که آمریکا ومتحدینش تا چند ساعت آینده آغاز خواهند کرد‬‎
فاکس نیوز در خبری فوری اعلام کرد که تا چند ساعت آینده حملات سنگین هوایی آمریکا علیه رژیم اسد در سوریه آغاز خواهد شد. پرونده سوریه به اندازه‌ای برای آمریکا اهمیت دارد که ترامپ سفر خود را به آمریکای لاتین لغو کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ به دنبال حملاتی شدیدتر از سال گذشته به سوریه است.
این منبع به نقل از یک مقام سابق نوشت: آنچه احتمالا آمریکا به دنبالش هست این است که چه چیزی را می‌توان هدف قرار داد که حکومت اسد را تضعیف کند.
همزمان شایعاتی نیز درباره خروج رئیس جمهور سوریه از کاخ ریاست جمهوری از سوی رسانه های اسرائیلی منتشر شده است.
این در حالیست که کرملين روز چهارشنبه در مورد هر اقدامی که باعث بی ثباتی سوريه شود هشدار داد.
از سوی دیگر وزیر دفاع اسرائیل نیز هشدار داد که در صورتی که حکومت ایران بخواهد به حملات علیه سوریه پاسخ دهد، تل‌آویو نیز رژیم دمشق را ساقط و بشار اسد را ترور خواهد کرد.
شبکه خبری اسکای نیوز عربی بامداد چهارشنبه در خبری فوری اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا بر فراز شهر «التنف» در مرز سوریه و عراق به پرواز درآمدند.
به گزارش ایسنا، این پرواز جنگنده‌ها همزمان با اصرار آمریکا و کشورهای غربی دیگر بر بررسی مساله تحرک نظامی علیه نظام بشار اسد است به ویژه که شورای امنیت در تصویب قطعنامه‌ای در زمینه متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح‌ شیمیایی شکست خورد.
روسیه برای دوازدهمین بار در طول ۷ سال جنگ خونین داخلی سوریه، پیش‌نویس ارائه شده از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی که این بار درباره محکومیت دولت سوریه بخاطر حمله شیمیایی در غوطه شرقی ارائه شده بود را وتو کرد.
در همین حال اعلام شد که ناو هواپیمابر یواس‌اس هری اس. ترومن امروز چهارشنبه برای انجام عملیات در خاورمیانه در منطقه مستقر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناو هواپیمابر مذکور با همراهی هفت کشتی تهاجمی مسلح به موشک‌های کروز و ۶۵۰۰ ملوان در حال حرکت است.
براساس گزارش‌ها، همچنین ناوشکن یواس‌اس دونالد کوک که مسلح به موشک‌های هدایت‌شونده است قبرس را ترک کرده و در حال حرکت به سمت شرق خاورمیانه است. این کشتی جنگی کلاس آرلی بورک حامل ۶۰ موشک تام‌هاوک است.
تحرکات نظامی مذکور در شرایطی انجام می‌شود که کاخ سفید به استفاده از گزینه نظامی علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما واقع در سوریه تهدید کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است در حال رایزنی با مشاورانش است تا برای پاسخ به این حادثه تصمیم‌گیری کند. ترامپ دوشنبه به خبرنگاران گفت: به لحاظ نظامی، گزینه‌های بسیار زیادی داریم و به‌زودی شما را مطلع خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر