کل نماهای صفحه

۳۰ تیر ۱۳۹۶

پادشاهی سعودی اطلاعات جدیدی درباره تروریست‌های "سیهات" در القطیف منتشر کرد

پادشاهی سعودی اطلاعات جدیدی درباره تروریست‌های "سیهات" در القطیف منتشر کرد
دبی-العربیه.نت، فارسی
وزارت کشور پادشاهی عربی سعودی روز جمعه 21 ژوئیه 2017 اطلاعات جدیدی درباره سه تن از افراد تحت تعقیبی که هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی در منطقه الزهور در شهرستان سیهات استان قطیف کشته شدند، منتشر کرد.
براساس اعلام وزارت کشور سعودی افراد کشته شده دو شهروند سعودی به نام‌های جعفر آل مبيریک، وصادق آل درويش و یک شهروند بحرینی به نام حسن ابو عبدالله بوده‌اند. این افراد زمانی که با یک خودروی مسروقه در حال تردد بودند، شناسایی شده و به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
وزارت کشور سعودی اعلام کرد کشته‌شدگان پیش از این دست به اقدامات جنایی و تروریستی زده بودند. آنها به افراد و اماکن امنیتی شلیک کرده و دست به سرقت مسلحانه زده بودند. نیروهای امنیتی در خودروی حامل این افراد، مواد منفجره و اسلحه پیدا کردند.
از ماه مارس گذشته تا کنون 22 حادثه تروریستی در القطیف رخ داده است. این موضوع نیروهای امنیتی را به حضور پررنگ در القطیف و عملیات جستجو و مراقبت گسترده واداشت. در آخرین عملیاتی که نیروهای امنیتی بر علیه تروریست‌ها انجام دادند، سه تن از افراد تحت تعقیب، در حالی که سوار بر یک خوردوی مسروقه بودند شناسایی شده و پس از آنکه از تسلیم خود سر باز زدند، به گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

بیانیه وزارت کشور پادشاهی عربی سعودی

در بیانیه‌ای که خبرگزاری "واس" خبرگزاری رسمی سعودی منتشر کرد، آمده است: " سخنگوی امنیتی وزارت کشور اعلام کرد نهادهای امنیتی با زیر نظر گرفتن فعالیت‌های تروریستی و تعقیب افراد تحت تعقیب و افراد مرتبط با آنها که پیش از این اسامی آنها منتشر شده، به لطف خداوند توانستند روز جمعه 20.10.1438 هجری قمری، سه نفر از افراد تحت تعقیب را در منطقه الزهره در شهرستان سیهات در استان القطیف شناسایی کنند. این افراد سوار بر یک خوردوی کورولا مسروقه بودند که شماره پلاک دیگری روی خود داشت. این افراد عبارتند از:
1. جعفر بن حسن مكي آل مبيريك، شهروند سعودی که در تاريخ 29 / 1 / 1438هـ. اطلاعات مربوط به او منتشر شد.
2.حسن بن محمود علي أبو عبدالله، شهروند سعودی که در تاريخ 29 / 1 / 1438هـ. اطلاعات مربوط به او منتشر شد.
3.صادق عبدالله مهدي آل درويش، شهروند سعودی که به دلیل دست داشتن در اقدامات جنایی و تروریستی متعدد تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود. او در اقدامات زیر دست داشت:
الف: تیراندازی به سمت نیروها، خودروها و مقرهای امنیتی که منجر به کشته شدن نیروهای امنیتی زیر شد:
1.سرباز یکم رائد عبيد عابد المطيري در تاريخ 28 / 2 / 1436هـ.
2.سرباز یکم سامي معوض الحربي در تاريخ 12 / 10 / 1436هـ.
3.سرباز یکم عبدالسلام برجس صياح العنزي در تاريخ 13 / 11 / 1437هـ.
4.سرگروهبان موسى علي محمد القبي در تاريخ 16 / 12 / 1437هـ
5.سرباز یکم نواف محماس علي العتيبي در تاريخ 16 / 12 / 1437هـ.
6.سرباز یکم حسن جبار صهلولي در تاريخ 24 / 1 / 1438هـ
7.سرباز مفرح فالح السبيعي در تاريخ 24 / 1 / 1438هـ.
8.گروهبان سلطان بن صلاح مصلح المطيري در تاريخ 29 / 1 / 1438هـ.
9.سرباز یکم موسى دخيل الله الشراري در تاريخ 8 / 6 / 1438هـ.
10.سرباز یکم فهد قاعد الرويلي در تاريخ 15 / 6 / 1438هـ.
ب: مشارکت در عملیات سرقت مسلحانه از خودروی انتقال پول در استان القطیف در تاریخ 18 / 11 / 1437هـ که در تاریخ 19 / 11 / 1437هـ. اطلاع‌رسانی شد.
ج: مشارکت در خرید و فروش سلاح و تیراندازی به تعدادی از شهروندان، آدم‌ربایی و آزار و اذیت این افراد. این سه نفر پس از آنکه از سوی نیروهای امنیتی محاصره شدند و از آنها خواسته شد، خود را تسلیم کنند، شروع به تیراندازی بی‌رویه کردند. برای کنترل اوضاع لازم شد که به تیراندازی این افراد پاسخ داده شود و این امر منجر به کشته شدن هر سه نفر آنها شد. به لطف خداوند هیچکدام از نیروهای امنیتی و رهگذران در این حادثه آسیبی ندیدند. در نتیجه این عملیات ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره، فیوزهای انفجاری حرارتی و الکتریکی، سه قبضه سلاح اتوماتیک، یک قبضه اسلحه کمری و مقدار زیادی فشنگ جنگی در خودروی حامل این افراد کشف شد.
نهادهای امنیتی کماکان در حال تحقیقات بیشتر درباره این حادثه هستند. حجم مواد منفجره کشف شده، گستردگی و پلیدی آنچه این افراد و دیگر تروریست‌های تحت تعقیب برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرده بودند را نشان می‌دهد؛ عملیاتی که در صورتی که خدای ناخواسته موفق به اجرای آن می‌شدند، جان افراد بی‌گناه زیادی را می‌گرفت و به تاسیسات عمومی و خصوصی آسیب فراوان می‌زد. انگیزه‌های آنها برای اجرای این عملیات، سرشت پلید آنها و سرسپردگی به طرف‌های خارجی بود تا ثبات و امنیت کشور را متزلزل کرده و آتش فتنه را در کشور برافروزند."
شهدای سیهات
شهدای سیهات
شهدای سیهات
شهدای سیهات
شهدای سیهات
شهدای سیهات
شهدای سیهات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر