کل نماهای صفحه

۳۰ تیر ۱۳۹۶

حزب الله در انتظار تحریم‌های تازه باشد کنگره آمریکا

حزب الله در انتظار تحریم‌های تازه باشد کنگره آمریکا




نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا روز پنجشنبه لایحه ای را تنظیم کرده اند که بر اساس آن تحریم‌های حزب الله لبنان بخاطر خشونت‌های این گروه در سوریه و ذخیره سازی موشک در طول مرز این کشور با اسراییل افزایش خواهد یافت.
بر اساس این لایحه تحریم های کنونی حزب الله تشدید خواهد شد و توانایی این گروه برای تامین مالی و استخدام نیرو محدود شده و فشار بر بانک‌ها و کشورهایی که با این گروه کار می‌کنند و از جمله ایران که حامی این گروه است، افزایش خواهد یافت.
از جمله مجازات‌ها، هر فردی که از این گروه حمایت کند اجازه ورود به آمریکا را نخواهد داشت، رییس جمهوری آمریکا باید در باره حمایت موسسات مالی ایران در ایجاد تسهیلات مالی و فعالیت‌های جنایی این گروه به کنگره آمریکا گزارش دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات لبنان نگران هستند تحریم‌های تازه حزب الله به صنعت بانکداری در این کشور لطمه بزند. بانکداری یکی از صنایع مهم کشور لبنان است و از سوی دیگر حزب الله در این کشور نفوذ زیادی دارد.
اعضای کنگره و ریاست جمهوری آمریکا خواهان محدود کردن نفوذ ایران و متحدان این کشور در خاورمیانه هستند. در هفته جاری دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، تحریم های جدیدی را علیه ایران تصویب کرد.
اد رویس، رییس کمیسیون روابط خارجی کنگره آمریکا در بیانیه خود گفت: «این تحریم‌ها بشدت شبکه مالی حزب الله و فعالیت‌های جنایی فراملی این گروه را محدود می‌کند و حمایت کنندگان از این گروه و به ویژه ایران را مجازات خواهد کرد».
سنای آمریکا هم لایحه مشابه‌ای را برای تحریم حزب الله لبنان در دست بررسی دارد و نمایندگان هردو حزب جمهوریخواه و دموکرات در کنگره از این لایحه حمایت می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر