کل نماهای صفحه

۲ مرداد ۱۳۹۶

تهران به ترامپ می‌گوید نمی‌تواند آمریکایی‌های زندانی در ایران را آزاد کند

تهران به ترامپ می‌گوید نمی‌تواند آمریکایی‌های زندانی در ایران را آزاد کند

media

در پاسخ به مطالبۀ واشنگتن، تهران اظهار داشت که قادر به آزاد کردن آمریکایی های زندانی در ایران نیست، زیرا، دستگاه قضایی در این کشور مستقل است. سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران، بهرام قاسمی، با اعلام این مطلب افزود : "علاوه بر دستگاه قضایی، محاکم و قضات در ایران همانند سایر کشورها کاملاً مستقل هستند."
در همین رابطه واکنش ترامپ را بخوانید روی لینک زیر کلیک کیند



دونالد ترامپ صریحاً از ایران خواسته است که همۀ شهروندان آمریکایی را که ناعادلانه در ایران دستگیر و زندانی شده اند، آزاد کرده و به کشورشان بازگرداند. در بیانیه ای که دولت آمریکا به همین مناسبت منتشر کرده آمده است : در صورتی که تهران به این خواسته پاسخ مثبت ندهد رئیس جمهوری آمریکا آماده است تحریم های سنگینی را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کند.
سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران بیانیۀ کاخ سفید را "مداخله گرانه و تهدیدآمیز" توصیف کرده و افزوده است که این بیانیه "هیچ اثری بر اراده و عزم نظام قضایی ایران مبنی بر محاکمه و محکومیت جنایتکاران و کسانی که قوانین و امنیت ملی ایران را نقض می کنند، ندارد."
دونالد ترامپ رسماً خواستار آزادی رابرت لووینسون، عضو پیشین پلیس فدرال آمریکا، شده که از سال ۲۰۰٧ در خاک ایران (جزیرۀ کیش) مفقودالاثر شده است. او همچنین خواستار آزادی دو آمریکایی ایرانی تبار، به نام های سیامک و باقر نمازی، و یک آمریکایی چینی تبار، به نام سی یو وانگ، شده که همگی به اتهام جاسوسی به ده سال زندان در ایران محکوم شده اند.
قاسم بهمنی گفته است که رابرت لووینسون سال ها پیش به ایران سفر کرده و سپس این کشور را ترک کرده و در نتیجه جمهوری اسلامی ایران کمترین اطلاعی دربارۀ سرنوشت وی ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران متقابلاً دستگیری و حبس شماری از ایرانیان در آمریکا را طی سال های اخیر مورد انتقاد قرار داده و خواستار آزادی آنان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر