کل نماهای صفحه

۶ مرداد ۱۳۹۶

نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران وتصویب لایحه تحریم رژیم ایران در سنای آمریکا

نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران وتصویب لایحه تحریم رژیم ایران در سنای آمریکا





سنای آمریکا با اكثريت قاطع  98ر‌اي مثبت  در برابر 2رأی منفی  لایحه دوحزبی  اعمال تحريم‌هاي جديد عليه رژيم آخوندي و نامگذاري تروريستي سپاه پاسداران را به تصويب رساند.  این لایحه که شامل تحریمهایی علیه روسیه و کره شمالی هم هست پیشتر در مجلس نمایندگان آمریکا با 419رأی مثبت در برابر تنها 3رأی منفی تصویب شده بود. با تصویب این لایحه در سنا،  آن را برای امضا  به رئیس جمهور آمریکا برای تبدیل شدن به قانون ارائه می دهند.


لايحه «قانون 2017 مقابله با فعالیتهای بی ثبات کننده ایران» تحریمهای بسیار گسترده یی را در زمینه تروریسم، تسلیحاتی، موشکهای بالستیک  و نقض حقوق بشر اعمال می کند.
در اين لايحة آمده است: «سپاه پاسداران نه فقط نيروي قدس، مسئول اجراي برنامة بين‌المللي فعاليت‌هاي بي‌ثبات‌كنندة (رژيم) ايران، حمايت از اِعمال تروريسم بين‌المللي و برنامة موشك‌هاي باليستيك است… 90 روز بعد از اجراي اين قانون، رئيس‌جمهور بايد تحريم‌هاي مشخص شده… را عليه سپاه پاسداران و افراد خارجي كه مقامات، مأموران يا وابستگاه به سپاه هستند اعمال كنند».
این لایحه سپاه پاسداران را طبق فرمان رياست جمهوري 13224 در ليست تروريستهاي جهاني كه به طور ويژه نامگذاري شده اند  قرار مي دهد و تصريح مي كند: «دولت آمريكا موظف است ۹۰ روز  بعد از اينكه اين لايحه به قانون تبديل شد، همه افراد و نهادهاي ايراني و خارجي را كه ”مقام، عوامل و وابستگان به سپاه پاسداران” هستند، مورد تحريم قرار دهد. داراییهای افرادی که در این فهرست قرار گیرند در آمریکا بلوکه شده و اتباع آمریکا از مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند. هيچ فرد يا شركت آمريكایي حق ندارد با هيچ ارگان و فردي كه مستقيم يا غير مستقيم به پاسداران وابسته باشد مراوده مالي، تجاري و خدماتي برقرار كرده و اين تحريمها را نقض نمايد.
تصویب این لایحه  يک پيروزي بزرگ براي کارزار مقاومت ايران است که  از سالها پيش در تلاش بوده تا ارگان اصلي تروريسم و صدور بنيادگرايي و سركوب فاشيسم مذهبي حاکم بر ايران مشمول تحريم‌هاي تصريح‌شده در ليست هاي تروريستي شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر