منابع یمنی روز یکشنبه 9 اکتبر از کشته شدن احمد الحربی یکی از فرماندهان برجسته حوثی و داماد عبدالمالک الحوثی، رهبر کودتاگران در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی خبر دادند.
طبق گزارش منابع العربیه، احمد الحربی با 6 تن از همراهان او هنگامی که با یک خودرو نظامی از منطقه مران در استان حیدان به سوی صعده در حال حرکت بودند، مورد هدف جنگنده های ائتلاف عربی قرار گرفت و همه آنها کشته شدند.
احمد الحربی متولد سال 1974 همسر خواهر عبدالمالک الحوثی است او یکی از فرماندهان نظامی برجسته این گروه و از بنیانگذاران شاخه مسلح این گروه فرقه گرا به شمار می رود.
وی از شاگردان حسین بدر الدین بنیانگذار حوثی‌ها واز اولین اعضای «سازمان جوانان مومن» که بعدها زیر بنای تشکل نظامی حوثی‌ها شد.
الحربی از اولین فرماندهان حوثی‌ها بود که در سالهای 2004 تا سال 2010 طی 6 جنگ با ارتش یمن در زمان علی عبدالله صالح شرکت داشت. او در سالهای اخیر فرماندهی نظامی شبه نظامیان حوثی در منطقه حیدان در استان صعده را به عهده داشت. الحربی در سال 2011 به ایران رفت و زیر نظر سپاه پاسداران در ایران آموزش نظامی دید. وی سپس به لبنان رفته و دوره آموزش تکمیلی خود نزد شبه نظامیان حزب الله لبنان به پایان رساند. الحربی در اشغال صنعا توسط کودتگران حوثی نقش عمده‌ای را ایفا کرده بود.
کارشناسان نظامی می گویند مرگ احمد محسن علی الحربی ضربه سنگینی بر پیکر شبه نظامیان کودتاگر حوثی به شمار می آید.