وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد سایت‌های رادار حوثی‌ها را در خاک یمن، و به تلافی حمله موشکی آنها به یک ناوشکن آمریکایی، موشک باران کرده است.
در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است که در نخستین ساعت‌های بامداد روز پنجشنبه ۳ سایت رادار حوثی‌ها در خاک یمن با موشک‌های تاماهاک منهدم شده است.
در این بیانیه آمده است که این عملیات نظامی با هدف حمایت از نیروها و کشتی‌های جنگی آمریکا در آب‌های بین‌ المللی انجام شده است.
موشک باران سایت‌های رادار در یمن، که به دستور باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفته، اولین عملیات نظامی آمریکا علیه مواضع حوثی‌ها در این کشور است.
به گفته پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، طی روزهای گذشته حوثی‌ها با استفاده از این سایت های رادار چندین بار به ناوهای جنگی و کشتی های تجاری حملات موشکی کرده بودند.
کوک گفت: «آمریکا به هر تهدیدی علیه کشتی‌های آمریکایی و حمل و نقل دریایی بین‌المللی در این منطقه حساس پاسخ خواهد داد.»
مقامات آمریکایی پیشتر اعلام کرده بودند که حوثی‌های مورد حمایت ایران هفته گذشته به سوی ناوشکن آمریکایی «یو اس اس میسون» از منطقه تحت کنترل آنها در نزدیکی الحدیده ۲ موشک پرتاب کردند.
مقامات پنتاگون تاکید کردند که ناو میسون در حالی‌ که در آب‌های بین‌المللی در حرکت بود مورد حمله قرار گرفته است. این مقامات گفتند که این ناوشکن مجبور به انجام عملیات دفاعی شد، اما مشخص نکردند که عدم اصابت موشک حوثی‌ها به این ناو آیا در اثر این عملیات بوده است یا نه.
به گزارش پنتاگون این ناوشکن آمریکایی سه روز پیش نیز بار دیگر هدف حمله موشکی قرار گرفت اما آسیبی به آن وارد نشد. مقامات آمریکایی شورشیان حوثی را مسئول این حمله های موشکی می‌دانند.