کل نماهای صفحه

۲۹ مهر ۱۳۹۵

جرج صبرا: آتش‌بس ۸ساعته رنگ و بوی سیاسی و نظامی دارد و رژیم ایران آن را می‌خواهد

جرج صبرا: آتش‌بس ۸ساعته رنگ و بوی سیاسی و نظامی دارد و رژیم ایران آن را می‌خواهد


تلویزیون اسکای نیوز مصاحبه‌یی با جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکرات در رابطه با آتش‌بس 8ساعته روسیه انجام داده است، قسمتهایی از این مصاحبه در زیر آمده است:

 مجری: مسئولان روسیه متوقف شدن بمباران سوریه را یک ابتکارعمل حسن نیت قلمداد می‌کنند. مسکو در حلب هشت ساعت آتش‌بس اعلام کرده است. روسیه خواستار این شده است که عناصر مسلح حلب را ترک کنند... .

 این یک آتش‌بس بسیار عجیبی است یعنی در مدت زمان هشت ساعت چه کاری می‌توان کرد همچنین تضمینی برای تأمین گذرگاه امن وجود ندارد... هدف روسیه از اعلام این آتش‌بس چیست؟

 جرج صبرا معاون هیأت عالی مذاکرات: می‌گویند که آتش‌بس انسان‌دوستانه است ولی در واقع یک آتش‌بسی با رنگ و بوی سیاسی و با اهداف سیاسی است. اضافه بر این، آتش‌بسی با رنگ و بوی نظامی است وگرنه چرا وزیر دفاع روسیه آن را اعلام می‌کند... آتش‌بس‌های انسان‌دوستانه توسط سازمانهای بین‌المللی اعلام می‌شود و شاخصهای خاص خودش را دارد هدفش کمک رسانی به مردم در خانه‌هایشان است و نه اخراج کردن مردم به خارج از شهر، آنچه که انجام می‌شود هدف لو رفته و شناخته شده‌ای دارد... روسیه بدین صورت می‌خواهد جنایت هایش را بپوشاند. می خواهد چهره خودش را زیبا کند در صورتی‌که موشک‌ها و بمبهای چهره‌اش را سیاه کرده‌اند... خودشان گفتند که هدف‌شان خارج کردن مردم از خانه‌هایشان است، آنها می‌خواهند حلب را روی سر ساکنانش خراب کنند... اهداف این اقدام بسیار روشن است، روسیه برای خدمت به بشار اسد دست به اینکار می‌زنند...

 روسی‌ها می‌دانند که عناصر فتح شام در داخل حلب از 200نفر بیشتر نیستند. آیا این منطقی است که به‌خاطر دویست نفر با زندگی سیصد هزار نفر بازی کنیم و آیا راه‌حل خراب کردن شهر روی سر مردم است؟. کمترین چیزی که می‌توان گفت این‌که این یک نوع بربریست است. از نظر روسیه هر کسی که با بشار اسد می‌جنگد تروریست است... در این طرح حتی با سازمان ملل نیز هماهنگ نکرده‌اند. کسانی را تروریستی وارد لیست می‌کند که در هیأت مذاکره‌کننده شرکت دارند، آنها را به تروریزم متهم می‌کنند... خواسته این است که تصمیم‌گیریها اجرا شود. باز کردن راه برای روند سیاسی، آنچه که روسیه انجام می‌دهد راه را در مقابل روند سیاسی می‌بندد و این چیزی است که رژیم و ایرانیان آن را می‌خواهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر