کل نماهای صفحه

۴ آبان ۱۳۹۵

شمارش معکوس برای آغاز نبرد شکست محاصره حلب

شمارش معکوس برای آغاز نبرد شکست محاصره حلب
اخبار و گزارش‌های درز کرده نشان می‌دهد ده‌ها گروه ارتش آزاد، در حال آمادگی برای عملیاتی هستند که از نظر میزان گروه‌های هماهنگ شرکت‌کننده و جبهه‌های درگیر یکی از بزرگترین عملیات در نوع خود در حلب از تابستان ۲۰۱۲ بدین سو به شمار می‌رود.
بعد از محاصره‌ی بار دوم حلب، مخالفان مسلح سوری در داخل شهر(ائتلاف فتح حلب) و بیرون شهر (ائتلاف جیش‌الفتح شامل جبهه فتح‌الشام، النصره سابق) عملیات تهاجمی را برای شکست محاصره
 کلید نزدند. بمباران‌های شهری روسیه و ناتوانی جامعه بین‌الملل در متوقف کردن کشتار غیرنظامیان و باز کردن راه کمک‌های انسانی، اگر در صحنه سیاسی ابراز محکومیت دیپلماتیک از سوی غرب و کشورهای منطقه را در پی داشت، در صحنه عمل موج جدیدی از ارسال‌ سلاح‌ و تجهیزات برای مقابله با ائتلاف ایران-اسد-روسیه را باعث شد. تجهیزاتی که به جز چندین مورد محدود (همچون شلیک موشک‌های گراد) استفاده نشدند. 
عکس فوق، انتقال نفرات و ماشین‌آلات جنگی گروه فرقه‌الوسطی ارتش آزاد را برای آماده‌سازی جهت عملیات پیش‌رو نشان می‌دهد. اگرچه هنوز گمانه‌زنی‌ها پیرامون محور اصلی عملیات وجود دارد، به نظر می‌رسد در صورت آغاز عملیات جبهه‌های داخل شهر مشتعل شوند و تمرکز حملات از بیرون بر دو محور جنوب غربی(راه راموسه) و شمال- شمال غربی (راه کاستیلو) قرار گیرد که با توجه به استراتژی انتخاب شده یکی می‌تواند هدف اصلی باشد. بسته به نحوه عمل مخالفان و چگونگی مقابله ائتلاف ایران-اسد-روسیه، اگر عملیات آنان با حصول نتیجه همراه شود، روی کاغذ احتمال می‌رود محاصره بتواند در ضعیف‌ترین حلقه زنجیر خود در شمال و در ناحیه جاده کاستیلو بشکند.
گزارش جنگ عراق وسوریه




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر