کل نماهای صفحه

۱۵ بهمن ۱۳۹۶

حقیقتاً مسبب تحمیل جنگ، چه کسی بود؟ - جنگ تحمیلی!‌ آنچه که باید در باره آن بدانیم-(قسمت اول)




حقیقتاً مسبب تحمیل جنگ، چه کسی بود؟ - جنگ تحمیلی!‌ آنچه که باید در باره آن بدانیم-(قسمت اول)

خمینی - تروریزسم و جنگ افروزی1

حقیقتاً مسبب تحمیل جنگ، چه کسی بود؟

خمینی - خامنه ایی جنگ افروزی و تروریسم
دوهفته بعداز پیروزی انقلاب۵۷، خمینی در ملاقات با هیأتی از شیعیان کویت: «یک دولت بزرگ اسلامی خمینی -جنگ افروزی- تروریسیم
باید بر همه دنیا غلبه کند». (۷اسفند۱۳۵۷) منظور از دولت بزرگ اسلامی و دولت جهانی اسلام‌ٰ همان به‌اصطلاح «صدور انقلاب» به کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان بود.
در همان تاریخ روزنامه کیهان نوشت: «امام خواستار تشکیل دولت جهانی اسلام شد». (۷اسفند۱۳۵۷)خمینی- تروریسم و جنگ افروزی2
یک سال بعد، خمینی: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم». (۲۲بهمن ۱۳۵۸)
حسینعلی منتظری، نفرشماره۲ حاکمیت جدید: «وقتی که انقلاب پیروز شد یک غرور مخصوص امام را فرا گرفت… گویا عالم را مسخر کرده‌ایم… و لذا در ُبعد سیاست خارجی، شعارها همه بر اساس صدور انقلاب و این‌که انقلاب مرز نمی‌شناسد (بود) …و بالاخره زمینه جنگ فراهم شد.»(خاطرات آقای منتظری ص۵۶۵)

ابراهیم یزدی، وزیر امورخارجه دولت شورای انقلاب خمینی: «ما که آمدیم روی کار، محور اول این بود که یک سفیر وارد به اوضاع عراق نصب کنیم که قادر باشد ارتباطات سری را با گروه‌های مسلمان مخالف رژیم عراق، در داخل عراق برقرار کند. سیاست ما علیه عراق و سایر اعراب بود». (۵مهر۱۳۵۸)
محمود دعایی، اولین سفیر رژیم‌آخوندی در عراق: «روزی یکی از مقامات بالای وزارت امور خارجه قبل از جنگ می‌گفت: من در وزارت امور خارجه اطلاع پیدا کردم به یکی از اتاقها کارتنهای بسته بندی وارد و خارج می‌شود. معلوم شد این کارتن‌ها به‌عنوان وسائل دیپلوماتیک به سفارت ایران در عراق فرستاده می‌شود. از سر کنجکاوی… یکی از کارتن‌ها را باز کردم متوجه شدم پر از اسلحه و اسلحه خفه کن و فشنگ است. اینها را به عراق می‌فرستادند تا در اختیار شیعیان و مخالفان صدام قرار گیرد».(کتاب خاطرات آخوند محمود دعایی)
به این ترتیب از زبان بالاترین سرکردگان حکومت جدید آخوندی مشخص می شود که دخالت در امور داخلی عراق، ناشی از یک سیاست صدور ارتجاع و تروریسم بوده است والا عراق اولین کشوری بود که رژیم جدید آخوندی را به رسمیت شناخته و خواهان حسن همجواری با آن بود.
ادامه دارد…
لینک ها :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر