سبز علی رضایی  روز شنبه 16 ژوئیه طی مصاحبه‌ای در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان را تهدید کرد که چنانچه فعالیت حزب دمکرات کردستان ایران و حزب کومله را در کردستان عراق متوقف نکند، ایران به «عملیات انهدامی» دست خواهد زد.
به گزارش مشرق نیوز رضایی که در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما ایران مصاحبه می کرد، گفت :‌ بارزانی فکری به حال «تروریست‌ها» (حزب‌های کومله و دمکرات کردستان ایران) نکند، عملیات انهدامی انجام می‌دهیم.
رضایی با اتهام پادشاهی سعودی به حمایت از همه فعالیت های «تروریستی در جهان و همچنین حمایت از سازمان مجاهدین خلق و دیگر گروههای مخالف جمهوری اسلامی، گفت:« اینها آمده اند کومله و دموکرات را در اربیل فعال کردند و پادگانی ایجاد کردند و دو دفتر در نزدیکی مرز ایران زدند که چنانچه ادامه دهند و دولت آقای بارزانی اگر فکری نکند عملیات انهدامی به زودی علیه آنها انجام خواهیم داد و مقصر هم به گردن خود آقای بارزانی خواهیم گذاشت» .
رضایی افزود:‌»آنها برای ناامن کردن مناطق ایران تلاش های زیادی کرده‌اند با این حال تاکنون با تلاش ها و هوشیاری نیروهای نظامی کشورمان موفق نبودند».
دبیر مجمع تشخیص نظام ایران با متهم کردن سعودی به حمایت از مخالفان جمهوری اسلامی در این مصاحبه اظهار داشت : «سعودی هم اکنون سپاهموج دیگری را آغاز کرده و با ایجاد پایگاه در منطقه ای از پاکستان در صدد ناامنی در مناطق ایران هستند اما با تلاش سپاه و «سربازان گمنام امام زمان» دستگیری های زیادی صورت گرفته و توطئه های آنها خنثی شده است».
این سخنرانی در واکنش به حضور نظامی کردهای ایران در کوههای مرزی بین عراق ایران ایراد شده که اخیرا فعالیت آنها گسترش یافته است.
روز شنبه 25 ژوئن خبرگزاری های ایران از درگیری نیروهای سپاه با افراد مسلح حزب دموکرات کردستان ایران در یکی از روستاهای اطراف مهاباد خبر دادند.
یکی از نیروهای سپاه پاسداران مهاباد به ایرنا گفته بود تعدادی از اعضای حزب دموکرات که به گفته او "برای انجام اقدامات تروریستی و تبلیغاتی" وارد یکی از روستاهای مهاباد شده بودند، شناسایی شده و با نیروهای سپاه درگیر شدند.
این درگیری در حوالی روستای "بنگوین" رخ داده و به گفته عضو سپاه مهاباد هنوز ادامه دارد. در گزارش ایرنا به تلفات این درگیری اشاره‌ای نکرد .
وبسایت "کوردستان میدیا"، متعلق به حزب دموکرات کردستان ایران نیز درباره درگیریهای مذکور نوشت: «سپاه پاسداران با ادوات سنگین نظامی ارتفاعات کوهستانی "لندی شیخان" و کوهستان‌های "بینگوین" را به شدت توپ‌باران نموده است.»
در ادامه این گزارش آمده است: «شنیده‌ها حاکی از آن است نیروهای سپاه پاسداران به دلیل حضور پیشمرگه‌های حزب دموکرات کردستان ایران ارتفاعات کوهستانی مهاباد را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده‌ است.»
 حزب دموکرات کردستان ایران در یک ماه گذشته سه بار با نیروهای سپاه پاسداران در مناطق کردستان ایران درگیر شده است.
مصطفی هجری دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران در مصاحبه ای گفته است نیروهای این حزب از خاک عراق با سپاه نمی جنگند بلکه از کوههای ایران و در دفاع از خود می جنگند.