کل نماهای صفحه

۲۸ تیر ۱۳۹۵

کارشناس سعودی در پاسخ ، سبز علی رضائی : رژیم ولایت فقیه مدیریت منطقه که هیچ، لیاقت مدیریت ایران را هم ندارد

کارشناس سعودی در پاسخ ، سبز علی رضائی : رژیم ولایت فقیه مدیریت منطقه که هیچ، لیاقت مدیریت ایران را هم ندارد


سبز علی رضائی در مصاحبه ای :: ایران بر خلاف ترکیه و سعودی لیاقت مدیریت منطقه را دارد
محسن رضایی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به کودتای اخیر ترکیه گفت :« جمهوری اسلامی ثابت کرد که لیاقت مدیریت منطقه‌ای را دارد و بر خلاف عربستان و ترکیه در کنار دموکراسی سیاسی،‌ از ثبات سیاسی هم برخوردار است»

فهد شقیران نویسنده در روزنامه شرق الاوسط و تحلیل گر مسائل سیاسی خاورمیانه در باره سخنان محسن رضایی گفت:«اظهارات محسن رضایی تنها برای مصرف داخلی آن هم نه برای ایرانیان روشن فکر بلکه برای جماعتی از نوع خودش ایراد شده استز اين نوع سخنرانى‌ها در واقع تلاشی برای نادان پنداشتن مردم جهان عرب و اسلام و نوعی بی احترامی آشکار به ذهنیت، فهم، شعور و سطح سیاسی نیروهای معتدل ملت ایران و ملل منطقه است».
 شقیران با اشاره به تهدیدهای محسن رضایی به سعودی و ادعای لیاقت رژیم ولی فقیه برای مدیریت منطقه گفت:«رضایی در حالی از مدیریت منطقه‌ای رژیم تهران سخن می گوید که دولت ولایت فقیه طبق نظر سنجی‌های معتبر مانند موسسه‌ «زاگبی» در آمریکا به عنوان منفورترین رژیم نزد ملل مسلمان منطقه به شمار می رود.
شقيران گفت: آقای رضایی انگار با مردمی صحبت می کند که هیچ خبری از اوضاع داخل ایران يا نقش مخرب و آثار ویرانگر ایدئولوژی فرقه گرایانه این رژیم در منطقه به ویژه در عراق لبنان و غیره ندارند، رژیم ایران به دلیل نقش ویرانگری با حمایت از گروههای شبه نظامی موازی با دولت‌های منطقه مثل حزب الله در لبنان، حوثی ها در یمن و شبه نظامیان حشد الشعبی در عراق دارد به منفورترین رژیم در منطقه تبدیل شده است. رژیم تهران بدون استثناء هر سال از تمام سازمان‌های حقوق بشری به عنوان ناقض حقوق فردی و سیاسی شهروندان ایرانی شناخته شده است.
وی ادامه داد: رژیم ایران الان حتی از سوی شیعیان عراق مطرود شده است شعارهای «ایران برا برا» هزاران عراقی طی ماههای گذشته این حقیقت را نشان می دهد که این رژیم حتی در جاهایی که با فریب و نیرنگ و بواسطه مزدورانش توانسته بود پایگاهی برای خود ایجاد کند در حال از دست دادن آن پایگاههاست . برخی مقامات ایرانی الان جرات سفر به اروپا یا خارج از مرزهای خود را ندارند چون به اتهام تروریست بودن از سوی دادگاههای بین المللی محکوم و تحت تعقیبند. با این وضعیت باید از محسن رضایی پرسید کدام لیاقت و کدام مدیریت مورد نظر آقای رضایی است. نجف کربلا و شهرهای دیگر عراق که شیعیان عرب آنها را تشکیل می دهند اکنون به سوی جایگاه طبیعی خودشان یعنی دنیای عرب وسعودی گرایش پیدا کرده‌اند.
شقیران گفت:«ایران به دست داشتن در حوادث 11 سپتامبر متهم است و در آخرین کنفرانس اسلامی در ترکیه همانطور که دولت خلیفه بغدادی به عنوان تروریست محکوم شد رژیم خلیفه خراسانی خامنه‌ای هم محکوم شد. ایران در قتل عام سوری‌ها نقش اساسی بازی کرده مردم منطقه این را خوب می دانند. ایران به رهبران القاعده مانند سيف العدل وحمزه بن اسامه بن لادن وسليمان بو غيث وصالح القرعاوی پناه داده بود همه آنها به اعتراف خودشان در ایران زندگی می کردند و نه در سعودی. چنین کشوری با چنین پرونده سیاهی نه تنها لیاقت اداره منطقه و ایران را ندارد حتی مدیریت یک روستا را هم نباید به او سپرد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر