علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران می‌گوید باید شماری از آهنگ‌سازها به حوزه علمیه فرستاده شوند تا بتوانند احکام مربوط به این حرفه‌ را استنباط کنند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، جنتی سه‌شنبه ۱۹ جولای در سیزدهمین جلسه گفت‌وگوی راهبری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: «حوزه‌های علمیه ما باید با دستگاه‌های موسیقی آشنا شوند، از طرفی باید یکسری آهنگسازها را به حوزه علمیه بفرستیم تا مجتهد شوند و بتوانند احکام مربوط به این موضوع را استنباط کنند».
وی ادامه داد: «بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی هنوز هم در نوع موسیقی و این‌که کدام موسیقی حلال و کدام موسیقی حرام است، اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد».
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اظهار داشت: «من با مراجع تقلید بسیاری مواجه شدم که موسیقی را مطلقا حرام می‌دانند. حالا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر راه‌اندازی شده است».
او افزود: «به هر صورت ما با مردم مواجه هستیم که تابع مراجع هستند و این موضوعات باید در فضایی حل و فصل شود. حوزه‌های علمیه ما باید با دستگاه‌های موسیقی آشنا شوند و از طرفی باید یکسری آهنگسازها را به حوزه علمیه بفرستیم تا مجتهد شوند و بتوانند احکام مربوط به این موضوع را استنباط کنند».
سخنان جنتی در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر، بسیاری از کنسرت‌هایی که قرار بود با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق مختلف ایران برگزار شود، با مخالفت نهادهای قضایی یا روحانیون مناطق، لغو شد.