کل نماهای صفحه

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

خامنه‌ای: هرکس علیه امنیت کشور قیام کند با واکنش سخت مواجه خواهد شد

خامنه‌ای: هرکس علیه امنیت کشور قیام کند با واکنش سخت مواجه خواهد شد
  علی خامنه ای رهبر ایران و شماری از فرماندهان نظامی
دبی-العربیه.نت فارسی
علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با هشدار درباره آن‌چه «فتنه» توصیف کرد، گفت هرکس علیه امنیت کشور قیام کند، قطعا با واکنش سخت واجه خواهد شد.
سخنان رهبر ایران حدود 10 روز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مطرح می‌شود. در روزهای اخیر و در جریان رقابت‌‎های انتخاباتی، سطح تنش میان نامزدهای انتخابات، بسیار بالا رفته است.
به گزارش رسانه‌های ایران، خامنه‌ای چهارشنبه 10 مه، در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین، با اشاره به رقابت‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، با بیان این‌که «اعلام صریح و قاطعانه اینکه مسایل اقتصادی و معیشت مردم در اولویت آن‌ها است»، گفت: «امنیت ملی و آرامش کشور بسیار مهم است و کاندیداهای محترم مراقب باشند به‌ خاطر خطای در تشخیص، گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند و در مسیر طراحی ناتمام دشمن قرار نگیرند، زیرا اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد».
رهبر ایران در بخشی از سخنرانی خود اضهار داشت: «دشمن، سه هدفِ کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار داده است که هدف کوتاه مدت آن‌ها برهم زدن امنیت کشور و ایجاد آشوب و فتنه است».
اصولگرایان ایران از جمله علی خامنه‌ای رهبر این کشور، به اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 (1388 شمسی) «فتنه» می‌گویند. در آن انتخابات اصلاح طلبان که می‌گفتند تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده، دست به اعتراض زدند. حاصل سرکوب این اعتراض‌ها، ده‌ها کشته در خیابان‌ها و بازداشتگاه‌ها و صدها زندانی بود.
خامنه‌ای، موضوع «اقتصاد و معیشت مردم» را «هدف میان مدت دشمنان دانست و گفت: «در طراحی بدخواهان، اقصاد کشور نباید حرکت کند، معیشت مردم باید لَنگ بماند، کار و تولید رونق نگیرد و بی‌کاری به عنوان یک بلا باید عمومیت پیدا کند تا در نهایت، مردم از جمهوری اسلامی ناامید شوند».
او هدف بلند مدت دشمنان را «از بین بردن اصل نظام» بیان کرد و با اشاره به اینک‌ه این موضوع بر خلاف سال های اول انقلاب، دیگر صراحتاً اعلام نمی‌شود، اظهار داشت: «اکنون مقابله با اصل نظام از طریق «تغییر رفتار» در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است و تغییر رفتار هم یعنی با راه اسلام و انقلاب و خط امام به‌تدریج زاویه ایجاد شود و در نهایت، در مسیر مقابلِ انقلاب حرکت شود».
رهبر ایران گفت: «انتخابات یکی از زمینه‌هایی است که هم می تواند مایه اعتلا و آبروی کشور شود و هم می تواند مایه ضعف و سستی و ایجاد مشکلات، شود».
او افزود: «اگر مردم در انتخابات حضور یابند و این حضور همراه با نظم و اخلاق و رعایت حدود اسلامی و قانون باشد، قطعاً انتخابات مایه آبرو و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد، اما اگر در انتخابات، قانون شکنی و بداخلاقی شود و با حرف های خود، دشمن را امیدوار کنیم، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد».
خامنه‌ای سپس نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را خطاب قرار داد و گفت: «من چند توصیه به آقایان محترم نامزدها دارم؛ نخست آن‌که قاطعانه در برنامه‌ها و اظهارات خود بگویند مسائل اقتصادی و معیشت مردم اولویت آن‌ها است و برای حل مشکلات اقتصادی تلاش خواهند کرد».
او افزود: «توصیه دوم آن است که باید در اظهارات و برنامه های نامزدها، موضوع استقلال ملی و عظمت و سربلندی ملت ایران، خودنمایی کند و برجسته باشد».
او تاکید کرد: «ملت ایران یک ملت انقلابی و سرافراز است و نباید این ملت را در مقابل قدرت های بزرگ به تسلیم وا داشت و آن را تضعیف و سرشکسته کرد».
او افزود: «آقایان نامزدها باید صراحتاً نشان دهند که در مقابل زیاده خواهی آمریکا و خباثت صهیونیست‌ها ایستاده‌اند».
به نظر می‌رسد اشاره خامنه‌ای به بحث‌های نامزدهای انتخابات بر سر توافق هسته‌ای است. در مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای اصولگرا بارها به توافق هسته‌ای و نتایج آن تاختند. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران که خود یکی از نامزدها است، از این توافق و از مذاکره با غرب دفاع کرد و آن را باعث دور شدن خطر جنگ از ایران دانست.
توافق هسته‌ای ژوئیه 2015 منعقد شد که برپایه آن در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور به خاطر این برنامه، لغو شد.
خامنه‌ای خطاب به نامزدهای انتخابات افزود: « آقایان کاندیداها مراقب باشند گسل های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را در کشور تحریک نکنند».
مسائل قومیتی یکی از مباحث مورد توجه نامزدهای انتخابات است که در تبلیغات خود به آن می‌پردازند.
خامنه‌ای افزود: «دشمن، سال های متمادی به‌دنبال این هدف بوده است اما مردم مؤمن کُرد، مردم غیور آذربایجان، مردم عرب خوزستان و مردم بلوچستان و ترکمن به‌عنوان صاحبان انقلاب با مشت به دهان دشمن کوبیدند و در مقابل او با قدرت ایستادند».
رهبر ایران، مسئولان امنیت و آرامش کشور به ویژه قوه قضاییه، نیروی انتظامی و وزارت کشور را به مراقبت و حفظ کامل امنیت توصیه کرد و گفت: «اگر کسی بخواهد در انتخابات برخلاف امنیت کشور اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش و سیلی سختی مواجه خواهد شد».
خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دشمنان در سال 88 (2009)حماقت به خرج دادند گفت: «نتیجه آن حماقت، برخورد با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی مردم بود».
یکی از خواسته‌های هواداران روحانی در انتخابات، رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2009 ایران است. آن‌ها بیش از 6 سال است که در حصر هستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر