سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران اعلام کرد به کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به صورت کتبی هشدار داده شده از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور خودداری کنند.
شبکه العالم به نقل از مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و رئیس ستاد تبلیغات دفاعی ایران گزارش کرد، از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به صورت کتبی خواسته شده از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور خودداری کنند.
جزایری در این‌باره گفت: « به صورت کتبی خواسته‌ایم تا نامزدها و یا رسانه‌ها از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه‌ای که خارج از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری است، خودداری کنند.»
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در ادامه افزود: «قبلا به صورت کتبی از ستاد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری خواسته شد تا در خلال تبلیغات انتخاباتی مراقب شود تا نامزدها و یا رسانه‌ها در ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه، منافع ملی و امنیت کشور را در نظر گرفته و از دخالت غیرتخصصی در این عرصه که خارج از اختیارات ریاست‌جمهوری است، خودداری کنند.»
آیت الله علی خامنه‌ای رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل نیروهای مسلح یا فرمانده کل قوا در این کشور است. این سمت از سال 1980 و مطابق با قانون اساسی ایران بر عهدهٔ "مقام رهبری" که ولی فقیه حاکم است، نهاده شد.
این ممنوعیت در حالی شامل حال رسانه‌ها نیز می‌شود که در روزهای گذشته، سازمان گزارشگران بدون مرز، با صدور بيانيه اى اعلام كرد كه همزمان با آغاز کارزار انتخابات ریاست جمهوری در ایران،۵۵ میلیون رأی دهنده ايرانى از اطلاعات آزاد و مستقل محروم هستند.
سازمان گزارشگران بدون مرز تأسف خود را از سانسور تحمیل شده بر رسانه‌ها و سرکوب روزنامه‌نگاران، که آن‌ها را از ایفای نقش اطلاع‌رسانی آزاد درباره انتخابات محروم می‌کند، ابراز كرده و گفته با 28 زندانی ایران یکی از 5 زندان بزرگ جهان برای روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای است.