کل نماهای صفحه

۱۴ تیر ۱۳۹۷

منظور روحانی بستن تنگه هرمز نیست، یک فقره غلط کردم

منظور روحانی بستن تنگه هرمز نیست، یک فقره غلط کردم



حشمت الله فلاحت پیشه
حشمت الله فلاحت پیشه

تنها دو روز بعد از تهدید تو خالی روحانی در جریان سفر به اروپا رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم اعلام کرد: منظور رئیس‌جمهور بستن تنگه هرمز نیست


حسن روحانی روز سه‌شنبه ۱۱تیر ۹۷ در دیدار با گروهی از عوامل رژیم ایران در سوئیس با اشاره به سخنان مقامهای آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران در یک تهدید توخالی گفت: «اگر توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید. آمریکاییها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به‌طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلاً معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود.»

 

تقدیر قاسم سلیمانی از روحانی:‌ دست ترا می بوسم

سخنان حسن روحانی که برخی رسانه‌های حکومتی از آن تعبیر به بستن تنگه هرمز کردند، تحسین قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، را به‌دنبال داشت.
پاسدار قاسم سلیمانی در نامه‌یی خطاب به روحانی نوشت: «دست ترا را می‌بوسم. آن چه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر این‌که اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد... مایه مباهات و افتخار است.»

 

غلط کردم از تهدید بستن تنگه هرمز

حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت مجلس امروز پنجشنبه ۱۴تیر ۹۷ گفت:‌ منظور رئیس‌جمهور بستن این تنگه در خلیج‌فارس «نبود».
اما پاسدار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ضدثارالله سپاه، روز چهارشنبه ۱۳تیرماه با استناد به سخنان روحانی گفت:‌ اگر «لازم باشد»، ایران تنگه هرمز را به روی دنیا خواهد بست.
پاسدار اسماعیل کوثری هم از حسن روحانی تقدیر کرد و موضع‌گیری او را «سریع و دقیق و هوشمندانه» توصیف کرد.
کوثری گفت: «هر اقدام خصمانه‌ای از طرف آمریکا هزینه‌های گزافی برای آنها به‌دنبال دارد».

 

آمریکا درصدد قطع کامل صادرات نفت ایران

یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجم تیرماه گفت کشورهای خریدار نفت ایران از آغاز ماه نوامبر (۱۳آبان) و از سرگیری تحریمهای آمریکا علیه تهران، باید تمام واردات خود از این کشور را متوقف کنند.
یک روز پس از این اظهارات، وزارت‌خارجه آمریکا توضیح داد واشنگتن در تلاش است «تا حد ممکن مشتریان بیشتری را به قطع کامل خرید نفت از ایران مجاب کند».
تنگه هرمز از مهم‌ترین آبراههای جهان برای عبور نفتکش هاست و گذرگاه حدود یک‌سوم از نفت خام صادراتی در جهان است.
سخنگوی فرماندهی مرکز آمریکا در واکنش به تهدیدهای رژیم گفت ما عبور و مرور آزاد از خلیج‌فارس را تضمین می‌کنیم.

مطلب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر