کل نماهای صفحه

۲۵ تیر ۱۳۹۷

تا زمانی که تهدید رژیم ایران وجود داشته باشد در سوریه می مانیم - جان بولتون:

تا زمانی که تهدید رژیم ایران وجود داشته باشد در سوریه می مانیم - جان بولتون:

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیون ای.بی.سی تصریح کرد نیروهای آمریکایی تا زمانی که تهدید رژیم ایران وجود داشته باشد در سوریه می‌مانند.

نگرانی‌هایی از جانب متحدانمان وجود دارد که پرزیدنت امتیازاتی را به پرزیدنت پوتین ارائه کند، ممکن است به سه مورد آنها سریع اشاره کنیم:
آیا پرزیدنت انضمام کریمه را توسط روسیه به‌رسمیت خواهد شناخت یا آن که آن را رد خواهد کرد؟
جان بولتون: ببینید این سیاست آمریکا نیست و من فکر می‌کنم افراد بسیاری ممکن است نگرانی‌هایی در مورد بسیاری از موضوعات طرح کنند و ما می‌توانیم اینجا بنشینیم و به کل آنها بپردازیم ولی فکر می‌کنم رئیس‌جمهور وارد این ملاقات می‌شود تا منافع امنیت ملی آمریکا را تعیین کند و این کاری است که به‌خاطر آن انتخاب شده است.
فاکس نیوز: بگذارید به دو موضوع دیگر اشاره کنم یکی مانورهای مشترک با کشورهای همسایه روسیه در بالتیک است آیا او پایان دادن به آنها را رد خواهد کرد یا این‌که مورد بررسی خواهد بود؟
جان بولتون: این در دستور کار نیست
فاکس نیوز: و بیرون کشیدن نیروها از سوریه؟
جان بولتون: کل موضوع وضعیت سوریه مورد بحث خواهد بود که دو رهبر با هم گفتگو خواهند داشت.
فکر می‌کنم رئیس‌جمهور روشن کرده است ما تا زمانی که قلمرو خلافت داعش در آنجا از بین برود و تا زمانی که تهدید رژیم ایران در سراسر خاورمیانه ادامه داشته باشد در آنجا خواهیم ماند.


اهداف دیدار ترامپ و پوتین

مقامات کرملین روز سه‌شنبه گفتند که در این دیدار سران دو کشور درباره امنیت و ثبات بین‌المللی، خلع سلاح، مسائل منطقه‌یی و مناسبات دو کشور گفتگو خواهند کرد.
در ارتباط با اهداف اصلی دیدار، منبع الحیات فاش ساخت که آمریکا و روسیه قصد دارند تا گروه‌های مسلح بنیادگرا در جنوب این کشور را خلع‌ سلاح کنند و واشنگتن نیز با تقویت نقش استفان دمیستورا سفیر سازمان ملل در سوریه و ادامه گفتگوها در ژنو خواهان پایان دادن به جنگ سوریه است.
روسای جمهوری دو کشور ممکن است در پایان این دیدار بیانیه مشترکی صادر و در آن نظر خود را در ارتباط با بهبود روابط دو کشور اعلام کنند. آنها همچنین متعهد شده‌اند در پایان این دیدار در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کنند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر