سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه روز پنجشنبه 10 ماه مه 2018 اعلام کرد، ارتش این کشور ده‌ها پایگاه نظامی ایران را در سوریه بمباران کرد.
به گفته ارتش اسرائیل، این بمباران‌ها که شامگاه چهارشنبه انجام گرفت، در پاسخ به حملات راکتی سپاه قدس به خاک اسرائیل در جولان صورت گرفت.
سرهنگ جاناتان کانریکوس به خبرنگاران گفت: «این عملیات، یکی از مهمترین عملیات‌ ارتش اسرائیل در سال‌های اخیر علیه پایگاه‌های ایران است».
وی افزود: «در حملات شب گذشته سکوهای پرتاب موشک، مراکز اطلاعات، پایگاه‌های تداراکات لجستیکی، تاسیسات و زاغه‌های مهمات به طور کلی منهدم شد».
سرهنگ اسرائیلی گفت: «ما به دنبال افزایش تنش نظامی نیستیم».
طبق تصاویری که ارتش اسرائیل منتشر کرد، حملات هوایی اسرائیل به پایگاه‌های متعلق به سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران در سوریه را هدف قرار داد. مواضع بمباران شده عبارت است از:.

1- سایت‌های اطلاعاتی ایران که اخیرا توسط نیروی سپاه قدس فعال شده‌ است

2- دفاتر فرماندهی تدارکات متعلق به سپاه قدس

3-یک مرکز نظامی لجستیکی متعلق به سپاه قدس در الكسوه واقع در حومه جنوبی دمشق
گفتنی است که این مرکز نظامی و یک کارخانه تسلیحاتی دو روز پیش نیز بمباران شده بود.

4- یک پادگان متعلق به سپاه قدس در شمال دمشق

5- چندین زاغه مهمات متعلق به سپاه قدس در فرودگاه بین المللی دمشق 

6- تاسیسات اطلاعاتی متعلق به سپاه قدس

7- سایت‌های شناسایی نظامی و ابزار آلات جنگی در منطقه قنیطره نزدیک به بلندی‌های جولان 

ارتش اسرائیل گفته است بمباران‌ها به‌رغم آتش سنگین پدافند سوریه، همه با موفقیت کامل انجام گرفت. ارتش اسرائیل به سوریه هشدار داده بود که در صورت مداخله در عملیات نظامی‌اش، پدافند ارتش سوریه را هدف قرار خواهد داد.
به گفته ارتش اسرائیل تعدادی از سکوهای پدافند سوریه نیز در این عملیات هدف قرار گرفت. پدافند هوایی سوری که بمباران شد،عبارتند از: «SA5 SA2. SA 22. SA 17».
سخنگوی ارتش اسرائیل اظهار داشت که تمام جنگنده‌های این کشور پس از انجام عملیات سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند.
اسرائیل هشدار داد که به عملیات خود علیه حضور ایران در اسرائیل ادامه خواهد داد.
سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین گفت، نیروهای این کشور از آمادگی کامل برای انجام هر گونه عملیات برخوردارند تا از امنیت شهروندان اسرائیل حمایت کنند.
ارتش اسرائیل رژیم سوریه را مسئول این رویدادها دانست.

اعتراف رژیم اسد به حملات هوایی ارتش اسرائیل

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» به نقل از ارتش سوریه اعلام کرد، شامگاه چهارشنبه پدافند این کشور چندین موشک اسرائیلی را سرنگون کرده است. این خبرگزاری افزود، برخی موشک‌های اسرائیلی زاغه‌های مهمات وسکوی رادار این کشور را هدف قرار داد.
خبرگزاری سوریه همچنین اعلام کرد، برخی از موشک‌های اسرائیلی را بر فراز آسمان حمص سرنگون شد.
این در حالی است که برخی از فعالان سوری می‌گویند حملات هوایی اسرائیل هنگ  116 و پایگاه نیروی هوایی 122 در طبریا را نیز هدف قرار داد.
به گفته فعالان سوری فرودگاه‌های المزه، الشعیرات، الکسوه، الزبلطانی، جمرایا، گردان 4 جباب تابع لشکر 60 منطقه غربی و گردان 10 متعلق به سپاه پاسداران شاخه قدس را به شدت بمباران کرد. هادی البحرا یکی از شخصیت‌های برجسته اپوزیسیون سوریه در توئیتی، فهرستی از مناطق بمبارن شده را منتشر کرده است.