کل نماهای صفحه

۱۰ اسفند ۱۳۹۶

طالب بساطی وند از بازداشت‌شدگان قیام زیر شکنجه دژخیمان در ایلام جان باخت

طالب بساطی وند از بازداشت‌شدگان قیام زیر شکنجه دژخیمان در ایلام جان باخت


با شهادت زندانی قیام طالب بساطیوند، در زیر شکنجه در زندانهای این شهر، شمار دستگیر ‌شدگان قیام که زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند دست کم به 13تن می‌رسد. مقاومت ایران عموم مردم به‌ویژه جوانان دلیر را به حمایت از  خانواده‌های شهیدان و زندانیان قیام و همبستگی با آنها فرامی‌خواند و خواستار محکوم کردن این جنایت از سوی شورای امنیت ملل‌متحد و کشورهای عضو و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو و عموم مراجع مدافع حقوق بشر و اقدام فوری برای آزادی دستگیر ‌شدگان قیام است. مقاومت ایران از کمیسر عالی و شورای حقوق بشر ملل‌متحد می‌خواهد که   یک هیأت بین‌المللی حقیقت‌یاب برای تحقیق پیرامون جنایتهای رژیم آخوندی علیه زندانیان سیاسی تشکیل دهد.
طالب بساطیوند، دانشجوی دانشگاه ایلام، که در جریان قیام دیماه توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شده بود پس از مدتی با سپردن وثیقه به‌طور موقت آزاد شد. به‌دنبال آن، در روز ۲۹بهمن اطلاعات آخوندی بار دیگر او را بازداشت کرد و پس از هشت روز (دوشنبه  ۷اسفند) خبر کشته شدن او را به خانواده‌اش دادند و با تهدید آنها را  از هر گونه اطلاع‌رسانی در مورد این جنایت برحذر داشتند.
آخوندهای دجال و جنایتکار برای سرپوش نهادن بر این جنایتها علت مرگ بازداشت‌شدگان قیام در زندان را با وقاحتی ما فوق تصور، خودکشی به‌خاطر عذاب وجدان یا بر اثر کثرت استعمال مواد مخدر و یا نرسیدن مواد مخدر به آنها اعلام کرده‌اند. کشتن مخالفان در زیر شکنجه و سر به نیست کردن آنها از روال‌های شناخته شده رژیم طی چهار دهه حاکمیت ننگینش است. در یکی از آخرین موارد رژیم آخوندی قتل کاووس سید امامی استاد دانشگاه و محقق محیط‌زیست را که دو هفته بعد از دستگیری‌اش رخ داد، خودکشی اعلام کرد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۸اسفند۱۳۹۶(۲۷فوریه ۲۰۱۸)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر