کل نماهای صفحه

۲۴ اسفند ۱۳۹۶

برکناری رکس تیلرسون، سرنوشت مرگ برای توافق اتمی رژیم ایران - خبرگزاری فرانسه:‌   

برکناری رکس تیلرسون، سرنوشت مرگ برای توافق اتمی رژیم ایران - خبرگزاری فرانسه:‌                                
خبرگزاری فرانسه گزارش داد برکناری رکس تیلرسون وزیرخارجه توسط دونالد ترامپ ممکن است میخ تابوتی برای برجام باشد و روابط آمریکا با متحدان اروپایی‌اش را بیش‌از‌پیش تیره سازد.
دونالد ترامپ درباره تصمیمش در رابطه با برکناری  رکس تیلرسون گفت آنها روی بسیاری از موضوعات توافق نداشته‌اند اما او یک مسأله را مشخصاً جدا کرد که عبارت بود از این‌که در توافق برجام بماند یا از آن بیرون بیاید.
۲۲  اردیبهشت یعنی دقیقاً ۲ماه دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است سرنوشت توافق رژیم ایران را اعلام کند. اگر اخراج رکس تیلرسون شاخصی برای تصمیم ترامپ بر سر برجام باشد در این صورت برجام دچار مشکل می‌شود.
اگر آنطور که اکنون هم محتمل به‌نظر می‌رسد ترامپ بواقع تصمیم بگیرد از برجام خارج شود آنگاه این توافق و امیدهای نسلی از اروپایی‌ها و دیپلوماتهای آمریکا از بین رفته خواهند بود... با خروج رکس تیلرسون از صحنه و جایگزینی او توسط مایک پمپئو که یک تندرو در رابطه با رژیم ایران است دونالد ترامپ بیش‌از‌پیش محتمل است که تصمیم اولیه خود یعنی پاره کردن توافق اتمی را محقق کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه مارک دوبوویتز از تندروها در بنیاد دفاع از دموکراسیها که به ندرت با دیپلوماتهای اوباما در توافق نظر بوده گفته است موافق است که ورود پمپئو خبر بدی برای برجام است...
مقامهای وزارت‌خارجه به خبرگزاری فرانسه گفتند برایان هوک رئیس استراتژی  رکس تیلرسون روز پنجشنبه در برلین خواهد بود تا با مقامهای انگلستان، فرانسه و آلمان حول اصلاح برجام ملاقات کند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر