کل نماهای صفحه

۸ فروردین ۱۳۹۷

«دو دیدار نوروزی با دو پالس متفاوت»

«دو دیدار نوروزی با دو پالس متفاوت»


  • 1397/01/06
دو تصویر متضاد
دو تصویر متضاد

نگاه کاملاً متضاد به دو واقعه در انتهای سال1396 

بعد از این‌که صحبتهای خانم مریم رجوی به‌مناسبت شروع سال 1397 را شنیدم، پیام خامنه‌ای را هم در فرصتی به‌مناسبت شروع سال جدید خواندم. پیش یکی از دوستانم گفتم می‌خواهم مطلبی درباره این دو موضعگیری بنویسم چون مطالب گفتنی زیادی در این رابطه هست. آن دوست به من سفارش کرد، پس قبلش مطلبی را که یکی از رسانه‌های رژیم در همین رابطه نوشته بخوان. من هم همین کار را کردم. دیدم آن مطلب را فردی به نام علی صفاری  با عنوان «دو دیدار نوروزی با دو پالس متفاوت» نوشته و سراپا ابراز وحشت بود از این‌که قیام گسترش پیدا کند و نوشته بود که «دشمن اکنون در صدد آزمایشهای دیگری است.» و به آن دوستم حق دادم که من را به خواندن این مطلب سفارش کرده بود. چون بیش از گذشته برایم مشخص شد که اولا رژیم چقدر از قیام و اعتراضات مردمی وحشت دارد. ثانیا رژیم و دست اندرکارانش به خوبی می‌دانند که این قیام  سرچشمه‌اش کجاست و چرا رژیم نسبت به  فعالیتهای مقاومت این‌قدر وحشت دارد.

قیام دی ماه مهمترین واقعه سال96

به گواهی دوست و دشمن مهمترین واقعه سال 1396 در ایران، قیام دی ماه بود که به سرعت ۱۴۲شهر را فراگرفت و شعار مرگ بر خامنه‌ای توسط اقشار مختلف مردم  با صدایی که همه جهان بشنوند در جریان اعتراضات در شهرهای مختلف طنین‌انداز شد. بیش از ۵۰نفر از مردم تظاهر کننده یا در صحنه تظاهرات و یا پس از دستگیری و در زیر شکنجه جلادان خامنه‌ای به‌شهادت رسیدند. تعداد دستگیریها بیش از ۸هزار نفر بود که مقامات رسمی رژیم به دستگیری ۵هزار نفر از آنان اعتراف کردند.

خامنه‌ای قیام مردم را اغتشاش نامید

این واقعه بزرگ که قیام دی ماه نام گرفته است، توسط خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع «اغتشاش» نامیده شد و  در پیام ۲۹اسفند خود گفت: «در ماه‌های آخر سال، طبق برنامه‌ریزی دشمنانِ ملّت ایران، اغتشاشهایی هم در کشور صورت گرفت». خامنه‌ای هر بار به‌غایت تلاش کرده که قیام دی ماه مردم ایران را تحت عنوان «اغتشاش» کوچک جلوه دهد تا در گام بعد مدعی شود که این یک حرکت مردمی نبوده و در جهت منافع مردم هم نبوده است.

نگاهی به سخنان مریم رجوی درباره قیام دی ماه

خوب است که در اینجا نگاهی هم داشته باشیم به سخنان مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران  در سه‌شنبه ۲۹اسفند، در ساعتهای پایانی سال ۱۳۹۶شمسی، در جشن نوروزی و مراسم تحویل سال ۱۳۹۷، در جمع مجاهدان آزادی در آلبانی. تا ببینیم چگونه چهار فصل سال 96 و همه چیز را در قیام و از قیام مردم ایران می‌بیند. از این‌که جامعه ایران در حال و هوای خیزش و قیام است تا این‌که انتخاب مسئول اول مجاهدین برای آماده‌سازی قیام است و از این‌که زلزله استان کرمانشاه اعتراضات مردم را شعله ورتر کرد تا قیام دی ماه و استمرار آن انقلاب و تا پیروزی.
مریم رجوی: «در سرتاسر سال۹۶جامعه ایران در حال و هوای خیزش و قیام بود. در فصل بهار، جنبش دادخواهی قتل‌عام‌شدگان ۶۷، خامنه‌ای را در شعبده انتخابات‌ به شکست کشاند. در تابستان، مجاهدین خلق ایران، مسئول اول خود را برای دوره جدید برگزیدند و با شتابی مضاعف برای مقاومت و قیام آماده شدند. در فصل پاییز، پس از زلزله استان کرمانشاه، خشم و بیزاری علیه آخوندها همه ایران را فرا گرفت و در زمستان، قیام‌ها برای سرنگونی رژیم در سراسر ایران، شعله کشید. از آن هنگام، امواج سرکش اعتراض‌ها هر روز به‌دیوار اختناق و سرکوب ضربه می‌زند. سال ۹۶با فصل قیام به‌سر رسید؛ و سال ۹۷را می‌توان و باید به سالی سرتاسر قیام تبدیل کرد و این قیام و انقلابی است تا پیروزی».

بنابراین می‌بینیم در دو سر طیف، هم دوست و هم دشمن مهمترین واقعه سال 96 را قیام دی ماه مردم ایران می‌دانند. ولی هر کدام بر اساس جوهر و ماهیت خاص خود. مریم رجوی که خود جوهر بهار است، به استمرار قیام آن تا انقلاب و پیروزی یقین دارد و در طول سخنرانی خود چندین بار تأکید کرد که «این قیامی است تا پیروزی»

عقب‌نشینی خامنه‌ای از معذرت خواهی پوشالی

خامنه‌ای هم حتی از معذرت خواهی پوشالی چند ماه قبل خود نیز پشیمان شد و از این‌که اعتراف کرده بود که در امر عدالت اجتماعی کار زیادی نشده، در روز اول فروردین 97 صراحتاً شروع کرد  به غلط کردم  گفتن و در کمال وقاحت مدعی شد که در امر عدالت این رژیم خیلی کار کرده است و پا را از این هم فراتر گذاشت و با استفاده از تاکتیک گوبلزی که دروغ هر چه بزرگتر باشد احتمال باورش بیشتر است، به‌نحوه بسیار تعجب‌آوری گفت که هیچکس در ایران به جرم داشتن عقیده متفاوت با جمهوری اسلامی، تحت پیگیرد قرار نگرفته است.

زلزله کرمانشاه دومین واقعه مهم سال 96 در ایران

دومین واقعه مهم سال ۹۶ در ایران، زلزله ویرانگر و هفت و سه دهم ریشتری کرمانشاه بود. در زمینه ابعاد فاجعه‌بار این زلزله و تلفات و خسارات آن و نحوه برخورد ضدانسانی رژیم هرچقدر بنویسیم یک در هزار هم نمی‌توانیم بگوییم و بنویسیم. از درد و محنت مردم ستمدیده و زلزله‌زده استان کرمانشاه تا این‌که نقش رژیم در افزایش تلفات و خسارات و درد و محنت مردم چقدر زیاد بود و این‌که حتی مانع از همکاری خودجوش مردم به زلزله‌زده‌ها می‌شد و حتی دزدی و غارتگریهای ایادی خامنه‌ای از قٍبل همین زلزله که فاکتها و نمونه‌های آن زیاد بود و در ماههای گذشته اخبار آن را شنیده و خواندهایم. 

چرا خامنه‌ای از بردن نام کرمانشاه خودداری کرد؟

اما چیزی که ذهن من را گرفت این بود که چرا خامنه‌ای حاضر نشد در پیام خودش حتی اسم کرمانشاه را بر زبان جاری کند و این‌قدر این فاجعه را کوچک نمود؟ چرا در سراسر پیامش فقط با نوشتن یک کلمه «زلزله» از کنار آن گذشت؟ چون کارنامه رژیم در این زمینه مثل سایر موارد به قدری سیاه و ننگین است نمی‌تواند به آن بپردازد.
ولی در آن طرف طیف، یعنی در طیف مقاومت می‌بینیم که خانم مریم رجوی در  سخنرانی خود به‌مناسبت عید نوروز  تمامیت رژیم را در مورد زلزله کرمانشاه و سایر حوادث مورد بازخواست قرار داد و گفت:
مریم رجوی: «این رژیمی است که ناتوانی‌ و ماهیت ضدمردمی‌اش در هر واقعه‌یی بیرون می‌زند؛ از زلزله استان کرمانشاه تا سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و انفجار معدن آزادشهر در استان گلستان».
(مریم رجوی: به پیشواز نوروز بزرگ آزادی)
 خانم رجوی در همین سخنرانی زلزله کرمانشاه را سرآغازی برای گسترش خشم و بیزاری علیه آخوندها در سراسر ایران دانست و گفت:
مریم رجوی: «پس از زلزله استان کرمانشاه، خشم و بیزاری علیه آخوندها همه ایران را فرا گرفت».
البته باید این را هم یادآوری کنم که خانم رجوی روز 30آبان96 در مراسمی به‌مناسبت ابراز همبستگی با مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه صریحاً وعده آتش فشانی از قیام داده بود و تنها 37روز بعد قیام مردم ایران در تاریخ 7دی96 از مشهد شروع شد. قیامی که تا پیروی استمرار خواهد یافت و باید ما هم هم‌چون خانم مریم رجوی به تحقق آن یقین داشته باشیم.
رحمان بوکانی
مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر