کل نماهای صفحه

۲۴ شهریور ۱۳۹۷

هکرهای رژیم ایران اطلاعات و برنامه‌های نرم افزاری اینترنتی ۲۰دانشگاه انگلستان را به سرقت بردند

هکرهای رژیم ایران اطلاعات و برنامه‌های نرم افزاری اینترنتی ۲۰دانشگاه انگلستان را به سرقت بردند

هکر






هکر
هکرهای ایرانی مرتبط با رژیم آخوندی در یک حمله کلان سایبری به حدود ۲۰دانشگاه انگلستان، اطلاعات کامپیوترهای دانشگاهی را به سرقت بردند.

دیلی میل، ۱۴سپتامبر۲۰۱۸برابر با ۲۳شهریور۹۷:
با حمله هکرها به اطلاعات و برنامه‌های نرم افزاری اینترنتی، حدود ۲۰دانشگاه، هدف هکرها قرار گرفتند. مقامات انگلستان و آمریکا گفتند حملات سایبری توسط رژیم ایران حمایت شده‌اند. احتمال داده می‌شود سپاه پاسداران این جرایم را هدایت کرده است.

میل آنلاین نوشت: فاش شده که هکرهای رژیم ایران با ارتباط اینترنتی با دولت تهران اَسرار را طی یک سلسله حملات سایبری به کامپیوترهای دانشگاهی از دانشگاههای بریتانیا بسرقت برده‌اند.
هکرهایی که برای سپاه پاسداران کار می‌کنند متهم شده‌اند که با حمایت دولتی، دست به حملات کلان سایبری زده‌اند و ۳۰۰دانشگاه را در ۲۱کشور هدف قرار داده‌اند.

یک منبع وایتهال (دولت انگلستان) به دیلی‌تلگراف گفت حدود ۲۰انستیتوی انگلستان با حمله هکرها به اموال و مواد اینترنتی(نرم افزاری) هدف قرار گرفته‌اند…

مؤسسه مبنا (Mabna) متهم به هدایت جرایم تحت حمایت رژیم ایران

هویت ۹نفر ایرانی متهم به هدایت جرایم تحت حمایت رژیم ایران در روز جمعه در دادگاه آمریکا افشا شد.
این ۹نفر متهم به کار برای مؤسسه مبنا(Mabna) هستند که یک شرکت مستقر در ایران است و بنا‌ به اسناد و شواهد این دادگاه، از طرف سپاه پاسداران هدایت می‌شده است.
مرکز امنیت ملی سایبری آمریکا گفته است با درجه بالایی مؤسسه مبنا در پشت این حملات به دانشگاههای بریتانیا قرار داشته است.
هویت ۹نفر ایرانی متهم به هدایت جرایم تحت حمایت رژیم ایران
هویت ۹نفر ایرانی متهم به هدایت جرایم تحت حمایت رژیم ایران

تحت تعقیب اف.بی.آی:

توطئه برای ارتکاب به هک کردن کامپیوتری، توطئه برای تقلب اینترنتی، توطئه برای تقلب کامپیوتری، دسترسی غیرمجاز برای کسب سود مالی خصوصی، تقلب اینترنتی و سرقت هویتی.

توییتر اف.بی.آی:  تعداد ۹نفر ایرانی متهم به اداره یک کارزار دزدی کلان سایبری از طرف سپاه پاسداران

هویت این ۹نفر ایرانی متهم به هدایت جرائمی با حمایت دولتی تهران روز جمعه در بررسی اسناد دادگاه فاش شد.
معاون دادستانی کل راد روزنتاین گفت این ۹نفر هکر شهروندان ایران گفته شد بیش از ۳۱تترابایت سند و دیتا را از بیش از ۱۴۰دانشگاه آمریکا و ۳۰شرکت آمریکا و ۵نهاد دولتی آمریکا و همچنین بیش از ۱۷۶دانشگاه در ۲۱کشور خارجی را به سرقت برده‌اند.
در خیلی از این مؤسسه‌ها موکلان به‌درخواست دولت ایران و به‌خصوص به‌درخواست سپاه پاسداران عمل کرده‌اند.

مؤسسه مبنا در ۲۰۱۳تأسیس شد و دادستانهای آمریکا بر این باورند که این مؤسسه برای کمک به سازمانهای تحقیق ایران، اطلاعات را می‌دزدیدند.

بیشتر بخوانید:

جزییاتی از سرقت تحقیقات دانشگاههای انگلستان توسط هکرهای رژیم ایران

ایندیپندنت انگلستان گزارش داد: هکرهای مرتبط با رژیم ایران در حمله به دانشگاههای انگلستان نتایج تحقیقات علنی نشده را به سرقت می‌بردند.
کارشناسان سایبری شرکت آی.تی این حملات را کشف کردند که از گروه کوبالت دیکنز شروع می‌شود که خارج از ایران عمل می‌کند. آنها به۷۶دانشگاه در ۱۴کشور حمله کردند که آمریکا و انگلستان را شامل می‌شد.
هکرهای رژیم ایران منابع علمی را مشابه با عملیات سایبری گذشته توسط گروه کوبالت دیکنز هک می‌کنند.

سرقت اطلاعات علمی در سراسر جهان توسط هکرهای رژیم ایران

محققاًًن امنیتی فاش ساخته‌اند که هکرهای رژیم ایران دانشگاههای و نهادهای تحصیلی سراسر جهان را به‌عنوان بخشی از یک کارزار عمده برای سرقت محصولات تحقیقاتی علنی نشده و متعلقات نرم افزاری، هدف قرار می‌دهند.
هکرهای مرتبط با دولت ایران دانشگاهها و نهادهای تحصیلی ایران و سراسر جهان را هدف قرار می‌دهند تا نتیجه تحقیقات و نرم افزاری که هنوز علنی نشده را به سرقت ببرند.
کارشناسان سایبری از شرکت آی.تی به‌نام سکیور-ورکس Secure works متوجه این حملات شده‌اند و بر این باورند که شروع آنها از گروه کوبالت دیکنز است که خارج از ایران عمل می‌کند. هکرها ۷۵دانشگاه در ۱۴کشور شامل استرالیا، کانادا، چین، اسراییل، ژاپن، سوئیس، ترکیه، انگلستان و آمریکا هستند.
از آنجا که این تحقیق هنوز ادامه دارد، شرکت امنیتی سکیور-ورکس هنوز لیست کاملی از این دانشگاهها را منتشر نکرده است. با این‌حال این شرکت به ایندیپندنت گفت اهداف این هکرها دانشگاههایی بوده‌اند که لیست آنها در نشریه تایمز آموزش عالی منتشر شده است...

ایجاد وبسایتهای جعلی برای سرقت اطلاعات

به‌نوشته ایندیپندنت هکرهای رژیم ایران با ایجاد وبسایتهای جعلی مشابه صفحات لاگین دانشگاهها هر کسی که تصادفاًً در حسابش اسم و پاس می‌داد را به این گروه واگذار کرده بود و قربانیان این گروه، به‌صورت اتوماتیک به وبسایت قانونی مربوطه سمت و سو داده می‌شدند.
مراجعین به وبسایتهای جعلی ممکن است از این‌که قربانی این گروه هک شده‌اند اطلاع نداشته باشند.
سخنگوی سکیوریتی-ورکس می‌گوید کوبالت دیکنز یک گروه تهدید مرتبط با دولت ایران است.
در اوایل سال جاری، دادگستری آمریکا ۹ایرانی را به هدایت عملیات سرقت کلان سایبری از طرف رژیم ایران متهم کرد.
در کیفرخواست آمده است که ایرانیها ۳۱تترابایت سند و اطلاعات را از بیش از ۱۴۰کشور و ۳۰کمپانی و ۵نهاد دولتی آمریکا به سرقت برده‌اند.
جفری برمن دادستان آمریکا در آن زمان گفت هکرها، ابتکارات و نرم افزارهای دانشمندان کشور مان را هدف قرار داده‌اند.
هکرها در حال حاضر از دست قضاییه آمریکا فراری هستند و به‌دلیل ترس از دستگیری دیگر نمی‌توانند به خارج از ایران سفر کنند.

گوگل ۵۸حساب کاربری مرتبط با «برنامه نفوذ» رژیم ایران را مسدود کرد

شرکت گوگل روز پنجشنبه ۱ شهریور۹۷ در بیانیه‌یی اعلام کرد ۵۸حساب کاربری مرتبط با رژیم ایران را مسدود کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویتر این شرکت تصریح کرد حسابهای کاربری مسدود شده با انگیزه‌های سیاسی در پی سرقت اطلاعات بوده‌اند. در بیانیه شرکت گوگل آمده است: این حساب‌ها با رادیو و تلویزیون رژیم ایران مرتبط بوده‌اند.
بر اساس این اطلاعیه تیم امنیت سایبری شرکت گوگل طیف گسترده‌یی از تحرکات اطلاعاتی مشکوک مرتبط با رژیم ایران را کشف کرده است.
این اقدام چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر دست به اقدام مشابهی علیه ایران و روسیه زده بودند.
گوگل با اشاره به همکاری‌اش با شرکت امنیت سایبری «فایرآی» گفته است: ۳۹کانال یوتیوب، شش وبلاگ در بلاگر و ۱۳حساب در گوگل پلاس که ارتباط‌‌‌شان را با رادیو و تلویزیون دولتی ایران «پنهان کرده بودند» مسدود شدند.

یورونیوز نوشت: کنت والکر، معاون بین‌الملل گوگل نیز گفته است که این شرکت طی ماه‌های اخیر تلاش کرده‌ تا بسیاری از تحرکات اطلاعاتی و اقدامات ارتباطی دارای پشتوانه دولتی را با هدف نفوذ به کارزارهای سیاسی، حسابهای روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی و چهره‌های علمی و دانشگاهی، کشف و مسدود کند.
گوگل در این اطلاعیه خاطرنشان کرده که تیم امنیت سایبری این شرکت از طریق سامانه FireEye طیف گسترده‌یی از تحرکات اطلاعاتی مشکوک مرتبط با ایران را کشف کرده است. بنا بر اعلام رسمی گوگل، این کشفیات پیشتر در اختیار مقامات آمریکایی قرار گرفته است.

گوگل در ادامه اطلاعیه خود یادآور شده که این شرکت از سال ۲۰۱۲ تا کنون هر گونه تلاش برای سرقت اطلاعات از حساب کاربری کاربران ایرانی را با ارسال پیام‌های مختلف هشدار داده‌ایم. همچنین از سال ۲۰۱۳ میلادی نیز هشدار وجود انگیزه سیاسی در تلاش برای سرقت‌های اطلاعاتی را به پیغام‌های خود افزوده‌ایم.
گوگل ضمن تأکید بر ادامه بررسی‌های امنیتی خود، یادآوری کرده که این شرکت ضمن در جریان قرار دادن مقامهای آمریکایی از نتایج این بررسی‌ها، سایر شرکتهای فعال در حوزه فناوری و امنیت اطلاعات را نیز از دستاوردهای خود مطلع خواهد کرد.

توییتر و فایر آی حجم وسیعی از حسابهای کاربری رژیم ایران را مسدود کردند

توییتر که یکی از بزرگترین پلتفرمهای شبکه اجتماعی در جهان را دارد، در دوازدهمین گزارش شفاف‌سازی‌اش اعلام کرد که از ماه اوت سال ۲۰۱۵تا دسامبر سال ۲۰۱۷میلادی، ۱.۲میلیون حساب کاربری و اکانت در توییتر با محتوای تروریستی و ترویج اقدامات خشونت‌آمیز، بسته شده یا به‌حالت تعلیق درآمده‌ است.
توییتر علاوه بر این می‌گوید در شش ماهه پایانی سال ۲۰۱۷میلادی، ۲۷۴هزار و ۴۶۹اکانت و حساب کاربری به‌خاطر ترویج خشونت و اقدامات تروریستی، مسدود شده است.
توییتر می‌گوید، بسیاری از این حسابهای مسدود شده ایرانی بوده‌اند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس‌بوک روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: برای فیس‌بوک مهم است که دولتها برای مقابله با محتواهای مشکوک ابزارهای خود را توسعه دهد.
فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب در سال ۲۰۱۶موافقت کرده بودند تا نوشته‌ها و سخنان نفرت آمیز را طی۲۴ساعت حذف کنند. مقولاتی که شامل سیاست حذف این شبکه‌ها می‌شود حوزه نژادپرستی، محتوای غیرقانونی و خشونت‌آمیز را هم شامل می‌شود.
شرکت امنیت سایبری «فایر آی» می‌گوید، شبکه مرتبط با رسانه‌های دولتی ایران در ضدیت با عربستان سعودی، اسراییل و حمایت از گروه‌های تند رو فلسطینی و توافق هسته‌یی فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کردند.
در همین رابطه بخش ایمنی شبکه اجتماعی توئیتر نیز اعلام کرد که ۲۸۴حساب کابری را که اقدامات «مخدوش سازی همآهنگ» داشته‌اند را مسدود کرده است. (جزئیات بیشتر)

رژیم ایران متهم به حملات سایبری در استرالیا


تلویزیون کانال ۹استرالیا در برنامه‌ای سیاسی گفت: دهها دانشگاه استرالیا آخرین اهداف از جانب جنایتکاران سایبری بوده‌اند و این بار دولت استرالیا انگشت اتهام خود را بسوی ایران نشانه رفته است.
این تلویزیون افزود: آژانسهای استرالیایی در حال مبارزه برای حفاظت از مراکز دولتی، دانشگاهها و حتی چیپستها یا تراشه‌های این کشور در برابر هکرها هستند.
مالکوم ترنبل نخست‌وزیر استرالیا روز ۲۴مرداد ۱۳۹۷- ۱۵اوت ۲۰۱۸ گفت بزرگترین تهدیدهای سایبری علیه این کشور را از جانب کشورهاست. او گفت روزانه ۱۶تلاش برای حمله سایبری علیه استرالیا وجود دارد.

نخست وزیر استرالیا فاش ساخت که ۳۳دانشگاه استرالیایی توسط مهاجمان سایبری ایرانی هدف قرار گرفته‌اند و فقط دانشگاهها نیستند که هدف حملات سایبری قرار دارند بلکه بیمارستانها نیز بخشی از اهداف هکرهای ایرانی هستند.
او اضافه کرد: امروز یک خط دفاعی جدید سایبری در استرالیا علنی شد و افزود یک مرکز امنیت سایبری در پایتخت استرالیا افتتاح شده است.
نخست وزیر استرالیا خطاب به هکرهای ایرانی گفت: جنایتکاران خرابکار سایبری و بازیگران خارجی و دولتهای خارجی باید بدانند که هدف قرار دادن استرالیا عواقبی خواهد داشت و باید مجدد در این رابطه فکر کنند. (جزئیات بیشتر)

هکر‌های ایرانی روی تولید باج‌افزار، پول دیجیتال بیت‌کوین متمرکز شده‌اند

بر طبق یک گزارش جدید از وال استریت ژورنال ۷اوت ۲۰۱۸، هکر‌های ایرانی در حال تولید حملات نرم‌افزاری هستند که سیستم‌های کامپیوتری را تا زمانیکه یک باج دیجیتال داده نشود، غیرفعال نگه می‌دارد...
محققاًن گروه امنیت-اطلاعات سایبری اکسنچور که طی ۲سال گذشته،پنج نوع باج‌افزار جدید ransomware را دنبال کرده‌اند می‌گویند این باج افزارها توسط هکرهایی در ایران ساخته شده‌اند. رئیس کمپانی اکسنچور، جیم گویین گفت، به‌نظر می‌رسد که این باج‌افزار برای به‌دست آوردن پول دیجیتال مانند بیت‌کوین نوشته شده باشد.

سرنخها به رژیم ایران می‌رسد

نرم‌افزاری که اکسنچور کشف کرد شامل تعدادی سرنخ دیجیتال است که آن را به ایران مرتبط می‌کند. این گروه امنیت سایبری گفت که برخی از نمونه‌های بررسی شده شامل پیام‌هایی به زبان فارسی و ارتباط با کامپیوترهایی است که در ایران مستقر هستند، در حالیکه برخی دیگر طراحی شده‌اند که مانع قفل کردن سیستم‌های کامپیوتری ایران توسط این باج‌افزار شوند... (جزئیات بیشتر)


مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر