کل نماهای صفحه

۱۰ شهریور ۱۳۹۷

نیروی دریایی آمریکا یک محموله قاچاق سلاح برای حوثی‌ها را توقیف کرد

نیروی دریایی آمریکا یک محموله قاچاق سلاح برای حوثی‌ها را توقیف کرد

دبی.العربیه نت فارسی

پنتاگون، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد یک محموله قاچاق سلاح، شامل هزار قطعه اسلحه که برای حوثی‌ها قاچاق می‌شد را در خلیج عدن توقیف کرده است. دولت یمن ایران را به قاچاق اسلحه برای حوثی‌ها و حمایت تسلیحاتی از آنها و نقض قطعنامه‌های بین‌المللی متهم کرد.
ناوشکن «یو اس اس جیسون دانهام» دو قایق بادبانی را در خلیج عدن توقیف کرد که هزار قطعه اسلحه قاچاق می‌کردند. خلیج عدن منطقه‌ای است که قاچاقچیان در آن به شکل پررنگی حضور دارند.
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که به مناسبت توقیف این دو قایق منتشر کرد، نامی از ایران و نقش این کشور در روند قاچاق این تسلیحات نبرد، اما پیش از این و در پی توقیف یه محموله اسلحه در سال 2016، آمریکا اتهامات صریحی درباره نقش ایران در قاچاق اسلحه برای حوثی‌ها متوجه این کشور کرده بود.
ناوشکن «یو اس اس جیسون دانهام» علاوه بر توقیف دو قایق بادبانی، سه قاچاقچی که بر متن این قایق‌ها بودند را دستگیر و تحویل مقامات دولت قانونی یمن کرد. دولت یمن ایران را متهم کرد که بزرگترین حامی شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی است.
پلیس ساحلی یمن گفت که این قایق‌ها صدها قطعه اسلحه کلاشنیکوف حمل می‌کرده‌اند. بر اساس بیانیه پلیس ساحلی یمن، این قایق‌ها در فاصله 15 مایلی ساحل در جنوب شرق خلیج عدن توقیف شدند و تسلحیات از طریق یک کشور آفریقایی به سواحل الحدیده ارسال شده بودند. مقامات یمن اعلام کردند تسلیحات ضبط شده کماکان در اختیار آمریکا است و به طرف یمنی تحویل داده نشده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر