کل نماهای صفحه

۶ مهر ۱۳۹۷

متلاشی شدن یک هسته تروریستی و دستگیری هفت عضو آن در هلند

متلاشی شدن یک هسته تروریستی و دستگیری هفت عضو آن در هلند


عملیات انهدام هسته تروریستی
عملیات انهدام هسته تروریستی
وزیر دادگستری هلند اعلام کرد یک هسته تروریستی متلاشی شده است.مقامات قضایی هلند گفتند که پلیس این کشور یک هسته تروریستی که قرار داشتند با مسلسل و بمب به یک مراسم پرجمعیت حمله کنند را از بین برده است. در این رابطه ۷تن دستگیر شده‌اند.

عملیات گسترده پلیس برای دستگیری تروریستها
بنا به گزارش دویچه وله، شامگاه پنجشنبه ۵مهر ۹۷، دادستانی رتردام اعلام کرد که پلیس ضدترور هلند در یک عملیات ضربتی هفت نفر را به اتهام برنامه‌ریزی یک حمله‌ تروریستی دستگیر کرده است.
در عملیات انهدام این هسته تروریستی ۴۰۰مأمور مجهز به انواع سلاحها و همکاری یکانهای بالگرد شرکت داشته‌اند.
ساعتهایی بعد از انجام عملیات پلیس هلند، فردیناند گراپن‌هاوس، وزیر دادگستری این کشور نیز این خبر را تأیید کرد و گفت: «یک هسته تروریستی نابود شده است».
مقامات قضایی هلند اعلام کردند، اعضای دستگیر شده این "هسته تروریستی" قصد داشته‌اند با کمربند انتحاری و کلاشینکف به یک مراسم پرجمعیت حمله کنند. اعضای هسته ترور همچنین یک خودروی بمب‌گذاری‌شده نیز برای این منظور آماده کرده بودند.
گفته می‌شود هم‌اکنون دستگیر شدگان در دو منطقه‌ آرنهایم، واقع در شرق هلند و ویرت، در جنوب شرقی این کشور زیر نظر نیروهای امنیتی به‌سر می‌برده‌اند.

انهدام هسته ترور، نتیجه حدود پنج ماه رصد
به گفته‌ مقامات دادگستری هلند، فعالیت اعضای این هسته ترور از فروردین‌ماه سال جاری (آوریل ۲۰۱۸) زیر کنترل و رصد نیروهای امنیتی این کشور بوده است.
به گفته مقامات، مهره‌ اصلی این گروه یک عراقی ۳۴ساله است که در سال ۲۰۱۷به اتهام تلاش برای پیوستن به داعش در عراق دستگیر و محکوم شده بود.
خاطرنشان می‌شود که ظهر جمعه ۹شهریور نیز یک حمله تروریستی با سلاح سرد در ایستگاه مرکزی قطار آمستردام، پایتخت هلند گزارش‌شده بود. در این حمله فردی با چاقو به برخی افراد حاضر در محل حمله کرد که بر اثر این حمله دو نفر به‌شدت مجروح شدند. بعد اعلام شد که عامل حمله یک فرد تبعه افغانستان بوده و مجروحان نیز آمریکایی بوده‌اند، بیانیه شهرداری آمستردام تصریح کرد که فرد مهاجم «انگیزه تروریستی» داشته است.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر