کل نماهای صفحه

۵ مهر ۱۳۹۷

هند به‌دنبال کره و ژاپن واردات نفت از ایران را قطع کرد

هند به‌دنبال کره و ژاپن واردات نفت از ایران را قطع کرد



تحریم نفتی رژیم ایران
تحریم نفتی رژیم ایران
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد هند، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران، برای ماه آبان که تحریمهای نفتی علیه رژیم ایران شروع می‌شود قصد خرید هیچ محموله نفتی از ایران را ندارد.بنا‌ به این گزارش تا کنون کره جنوبی و ژاپن به‌دلیل تحریم‌های نفتی آمریکا علیه رژیم آخوندی، خرید نفت از ایران را قطع کرده‌اند و اکنون هند نیز به صف این مشتریان می‌پیوندد.

قطع خرید نفت از ایران توسط بزرگترین مشتریان آسیایی
خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه، ۳مهر ۹۷، خبر داد که هند، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران، برای ماه نوامبر قصد خرید هیچ محموله نفتی از رژیم ایران را ندارد.
پیشتر کره جنوبی و ژاپن به‌خاطر تحریم‌های نفتی رژیم ایران که قرار است از ۱۵آبان ۹۷اجرایی شود، خرید نفت از این رژیم را قطع کرده‌اند و حال هند نیز به صف این مشتریان آسیایی نفت ایران می‌پیوندد که از تحریم نفتی متابعت می‌کنند.
این خبرگزاری به‌نقل از مقامات صنعتی و رسمی افزود، تا کنون برنامه چین برای خرید نفت از رژیم ایران هنوز نامشخص است، اما در مورد هند، دو پالایشگاه بزرگ دولتی «ایندین اویل»، «باهارات پترولیوم»، و همچنین پالایشگاههای نایارا و مانگالور، در ماه نوامبر هیچ درخواستی برای خرید نفت ایران نداده‌اند.
خاطر نشان می‌شود که، پالایشگاههای یاد شده تقریباً کل خرید نفت هند از ایران را بر دوش دارند. مسئولان این پالایشگاهها گفته‌اند که فعلاً تصمیمی برای خرید نفت از رژیم ایران را ندارند تا ببینند در آینده چه سیاستی اتخاذ می‌کنند.

هدف قطع جریان پول به رژیم ایران و صادرات نفت این رژیم
یادآوری می‌شود که استیون منوچین وزیر خزانهداری آمریکا اعلام کرد که هدف ایالات متحده آمریکا قطع جریان پول به رژیم ایران و به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است.
به گزارش خبرگزاری رویتر وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در تیر ماه سال جاری که در واشنگتن برگزار شد به خبرنگاران گفت:‌ آمریکا خواهان اجتناب از اخلال در بازار جهانی نفت است. در عین‌حال تحریمها علیه رژیم ایران ازسرگرفته می‌شود چرا که هدف ما به صفر رساندن صادرات نفت این رژیم است. ممکن است برخی شرکتها در این مقطع نتوانند به‌طور کامل واردات نفت خود را قطع کنند ما به آنها مقداری زمان می‌دهیم. این موارد البته استثناست تا این مشکل را حل کنند.


بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر