کل نماهای صفحه

۲۹ شهریور ۱۳۹۷

پالایشگاه نفت «چنای پترولیوم» هند، واردات نفت خام ایران را متوقف می‌کند

پالایشگاه نفت «چنای پترولیوم» هند، واردات نفت خام ایران را متوقف می‌کند

پالایشگاه نفت چنای پترولیوم هند
پالایشگاه نفت چنای پترولیوم هند
خبرگزاری رویترز خبر داد که پالایشگاه نفت «چنای پترولیوم» هند از ماه اکتبر، ده روز دیگر، واردات و پالایش نفت خام ایران را متوقف خواهد کرد.

این پالایشگاه می‌کوشد پوشش بیمه خود را پس از آغاز تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران از دست ندهد.

شرکت «بیمهٔ متحد هند» به «چنای پترولیوم» اطلاع داده‌ است که بنا بر سیاست جدید سالانهٔ خود که از اکتبر به اجرا در می‌آید، موارد مربوط به پالایش نفت خام از ایران را پوشش نخواهد داد.
این باعث شده که این پالایشگاه بارگیری برنامه‌ریزی شده حدود یک میلیون بشکه را در ماه اکتبر لغو کند.
چنای پترولیوم از شرکتهای تابعه بزرگترین شرکت نفت هند (IOC) است. این شرکت قراردادی برای خریداری دو میلیون بشکه (۴۰هزار بشکه نفت در روز) از ایران در سال ۲۰۱۸ امضا کرده بود.
کاهش تقاضای چنای پترولیوم، واردات نفتی هند از ایران را به میزان حدود ده میلیون تن در ماه اکتبر کاهش خواهد داد.

چهارم نوامبر تحریمهای سنگینی علیه بخش صادرات نفت رژیم ایران اعمال می‌شود

آمریکا که در ۱۸ ادریبهشت۹۷ از توافق هسته ای(برجام) با رژیم ایران خارج شد و تحریمهای جدیدی را علیه این رژیم وضع کرد قرار است از چهارم نوامبر، مصادف با ۱۳آبان، تحریمهای سنگینی را علیه بخش صادرات نفت رژیم ایران اعمال کند و صادرات نفت ایران را به صفر برساند.
با توجه به این‌که بانکها، شرکتهای ترابری دریایی و شرکتهای بیمه، رابطه تجاری خود با رژیم ایران را متوقف کرده‌اند، مشکل خرید نفت خام از ایران، بسیار زودتر از ۱۳آبان آغاز شده است.

برایان هوک همآهنگ‌کننده اقدام علیه رژیم ایران در وزارت‌خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۸شهریور به سی اسپن آمریکا گفت: تهدید رژیم ایران متوجه صلح و امنیت جهانی است. یک مشکل بین‌المللی نیاز به یک راه‌حل بین‌المللی دارد و ما به کار با دولتهای سراسر جهان برای حل این مشکل می‌پردازم.

واردات نفت از ایران را به صفر می‌رسانیم

برایان هوک در پاسخ به این سؤال که با خرید نفت چین و هند از ایران چکار می‌کنید؟ گفت:‌ ما گفته‌ایم هدف ما این است که واردات نفت از ایران را به صفر برسانیم. فکر می‌کنم حدود ۸۰درصد درآمدهای بودجه ایران بر اساس نفت است و اقتصاد این رژیم عامدانه مبهم است و طوری طراحی شده که هیچگاه کسی تشخیص ندهد شما تجارت می‌کنید یا تروریسم را تسهیل می‌کنید.
ما به‌دنبال این درآمد هستیم و بیش از ۱۰۰کمپانی در جهان دیده‌ایم که قصد خود برای ترک بازار ایران را اعلام کرده‌اند...

پولی که رژیم ایران برای برنامه اتمی و... سرکوب مردم خودش هزینه می‌کند را قطع می‌کنیم

ما دنبال درآمدهای رژیم هستیم تا پولی که برای برنامه اتمی، برنامه موشکی، تروریسم، حملات سایبری، سرکوب مردم خودش هزینه می‌کند را قطع کنیم. این هدف تحریمهای ماست. هدف ما مجازات کمپانیها نیست..
خبرنگاری پرسید دخالت رژیم ایران در سوریه به چه میزان است ما می‌دانیم که ایران میلیاردها دلار در سوریه هزینه کرده تا رژیم اسد را سرپا نگهدارد و این جنگ داخلی را ادامه دهد...
برایان هوک گفت:‌ اول بگویم که بعد از ۲۰۱۲ایران ۱۶میلیارد دلار به دوستان دست‌نشانده‌اش در سوریه و عراق و لبنان و یمن داده است و فکر می‌کنم ۴و ۶دهم میلیارد دلار هم به‌صورت اعتباری به بشار اسد داده است نمی‌دانم این کارها چه کمکی به آنچه در سوریه در جریان است می‌کند...

هند آماده است تمام واردات نفت خود از ایران را متوقف کند

روزنامه رسانه‌های هند روز سه‌شنبه ۲۷شهریور گزارش دادند هند، دومین مشتری بزرگ نفت ایران، پیش از مهلت تعیین شده، توسط دولت ترامپ، شروع به قطع کردن واردات نفت خام از ایران کرده‌اند.
انتظار می‌رود ایالات متحده در اوایل ماه نوامبر، دور جدیدی از تحریمهای سنگین را بر روی تهران اعمال کند.
(این تحریمها) صنعت نفت کشور را که منبع اصلیِ درآمد جمهوری اسلامی است، هدف قرار می‌دهد.
این خبر، یک هفته پس از آن که مایک پمپو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در جریان سفر رسمی خود به دهلی‌نو، از هند درخواست کرد که "واردات نفت از ایران را به صفر برساند"منتشر شد.
با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که دهلی‌نو ممکن است آمادهٍ توقفٍ تمام واردات نفت، از ایران باشد.

مطالب مرتبط با تحریمها آمریکا علیه رژیم ایران:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر