کل نماهای صفحه

۱ مهر ۱۳۹۷

گزارش کشوری آمریکا در مورد تروریسم، لیست سازمانهای تروریستی خارجی

گزارش کشوری آمریکا در مورد تروریسم، لیست سازمانهای تروریستی خارجی

انتشار لیست سازمانهای تروریست خارجی
انتشار لیست سازمانهای تروریست خارجی
دفتر مقابله با تروریسم و مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌بار وزارت‌خارجه ایالات متحده آمریکا در لیستی که در تاریخ ۲۸شهریور ۹۷بر سایت این وزارتخانه منتشر شد اسامی سازمانهای تروریستی خارجی را اعلام کرد، در این لیست به پیشینه، امکانات، وابستگی مالی و تسلیحاتی آنها اشاره شده است که عموماًً به رژیم ایران وابسته هستند. در این گزارش از جمله به سازمانهای زیر پرداخته شده است که تحت عنوان صدور انقلاب توسط رژیم ایران تغذیه و بکار گرفته می‌شوند:

حماس
همچنین به اسامی زیر شناخته می‌شود: جنبش مقاومت اسلامی؛ حرکه المقاومه الاسلامیه؛ گردانهای عزالدین القسام؛ نیروهای عزالدین قسام؛.....
قدرت: حماس از چند هزار عامل مستقر در غزه تشکیل می‌شود.
مکان / منطقه عملیات: از سال ۲۰۰۷حماس غزه را کنترل کرده است و حضوری در کرانه غربی هم دارد. حماس در کمپهای پناهندگی فلسطینیان در لبنان هم حضور دارد.
تأمین مالی و کمک خارجی: حماس تاریخاً پول، تسلیحات و آموزش از رژیم ایران دریافت کرده است و در کشورهای خلیج کمک مالی جمع می‌کند. این گروه کمکهای مالی فلسطینیان خارج کشور و همچنین سازمانهای خیریه خودش را دریافت می‌کند.

حزب‌الله
همچنین به اسامی زیر شناخته می‌شود: جهاد اسلامی؛ سازمان جهاد اسلامی؛ سازمان عدالت انقلابی؛ سازمان سرکوب شدگان روی زمین؛...
توصیف: حزب‌الله در تاریخ ۷اکتبر ۱۹۹۷به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست‌گذاری شد. این گروه از رهنمودهای ولی‌فقیه ایران خامنه‌ای، پیروی می‌کند. حزب‌الله متحد نزدیک رژیم ایران است و با هم روی ابتکار عملهای مشترک کار می‌کنند. حزب‌الله یک رابطه نزدیک با رژیم سوریه دارد و از جمله جنگجویان فراهم می‌کند.
فعالیتها: حزب‌الله مسئول چندین حمله تروریستی بزرگ از جمله کامیون انفجاری انتحاری سال ۱۹۸۳سفارت آمریکا و مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت است؛....
حزب‌الله همچنین با ایران در حملات به سفارت اسراییل در آرژانتین در سال ۱۹۹۲و بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴آمیا در بوئنوس‌آیرس همدست بود.
در ماه مه ۲۰۱۳حزب‌الله بشکل علنی پذیرفت که یک نقش قابل‌توجه در جنگ ادامه‌دار در سوریه بازی می‌کند و برای بشار الاسد حمایت جمع می‌کند. حدود ۷۰۰۰جنگجوی حزب‌الله در سوریه حضور دارند؛ دهها فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله و صدها جنگنده در جنگ سوریه کشته شده‌اند.
در ژوئن ۲۰۱۷دو عامل حزب‌الله در ایالات متحده دستگیر شدند. آنها تأسیسات ارتش آمریکا و مجریان قانون را شناسایی می‌کرد.
تأمین مالی و کمک خارجی: ایران هم‌چنان اکثر پول، آموزش، تسلیحات و مواد منفجره و همچنین کمک سیاسی، دیپلماتیک، پولی و سازماندهانه حزب‌الله را تأمین می‌کند. سوریه آموزش، تسلیحات و حمایت دیپلماتیک و سیاسی تهیه کرده است. حزب‌الله منابع مالی به شکل کمکهای مالی خصوصی از جوامع شیعه لبنانی خارج کشور در سراسر دنیا از جمله سودهایی از تجارتهای قانونی و غیرقانونی نیز دریافت می‌کند. این موارد قاچاق کالاهای قاچاق، جعل پاسپورت، قاچاق مواد مخدر، پولشویی، کلاه برداری در زمینه کارت اعتباری، مهاجرت و بانکی را در برمی‌گیرد.

کتائب حزب‌الله
همچنین به اسامی زیر شناخته می‌شود: گردانهای حزب‌الله؛ گردانهای حزب‌الله در عراق؛...
توصیف: کتائب حزب‌الله که در سال ۲۰۰۶تأسیس شده و در تاریخ ۲ژوئیه ۲۰۰۹به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی لیست‌گذاری شده.
کتائب حزب‌الله روابط ایدئولوژیک با ایران دارد و کمک مالی از آن دریافت می‌کند.
غالباً مستقر در عراق است اما این گروه در کنار نیروهای طرفدار رژیم اسد در سوریه هم می‌جنگد.
تأمین مالی و کمک خارجی: کتائب حزب‌الله به‌شدت وابسته به کمک مالی ایران است.

جهاد اسلامی فلسطین
تأمین مالی و کمک خارجی: جهاد اسلامی فلسطین کمک مالی و آموزش را در درجه اول از ایران دریافت می‌کند. جهاد اسلامی فلسطین با حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران و سوریه شریک شده تا عملیاتهای مشترک انجام دهد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین – فرماندهی کل
احمد جبرئیل، یک سروان سابق در ارتش سوریه، از زمان تأسیس جبهه خلق برای آزادی فلسطین آن را رهبری کرده است. این سازمان رابطه تنگاتنگ با رژیم ایران دارد.
این جبهه مکانهای امن و پشتیبانی لجستیکی و نظامی از سوریه و کمک مالی از رژیم ایران دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر