هند قبوات عضو هیت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه اعلام کرد که اپوزیسیون طرح‌های خود را برای انتقال سیاسی در سوریه به منظور کمک به پایان جنگ داخلی پنج سال و نیمه این کشور، ارائه دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، هند قبوات، در یادداشتی که برای این خبرگزاری فرستاده، تاکید کرده است که هیئت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه، طرحی که حاوی دورنمایی مفصل برای آینده این کشور است، ارائه خواهد داد.
او ادامه داد که این مساله، شامل تاسیس شورای حکومتی انتقالی با اختیارات کامل خواهد بود.
قبوات گفت که دیگر جزئیات، شامل مدت زمان دوره انتقالی، راهکاری برای نمایندگی عادلانه اقلیت‌ها و طرح‌هایی برای اصلاح سازمان‌های دولتی خواهد بود.
این در حالی است که تا کنون، هیچ نشانه‌ای از احتمال پایان جنگ داخلی در سوریه پس از حدود پنج سال و نیم از آغاز آن وجود ندارد؛ جنگی که به کشته شدن بیش از ۴۰۰ هزار تن و آوارگی نیمی از مردم کشور انجامیده است.
تشکیل شورای حکومت انتقالی، یکی از مسائل اصلی اختلاف در مذاکرات صلح است که با میانجی‌گری سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، زیرا تاسیس چنین شورایی، به معنی پایان حکومت اسد است.
اپوزیسیون می‌گوید که اسد و متحدان نزدیکش، نمی‌توانند در آینده سوریه، نقش ایفا کنند.
افزایش خشونت‌ها در سوریه باعث شد مذاکراتی که اواخر ماه آوریل گذشته آغاز شده بود، به بن‌بست برسد. استفان دی‌مستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه بارها گفته که از سرگیری مذاکرات، نیاز به آتش‌بس دارد.