رسانه‌هاى ايران گزارش دادند، سردار احمد غلامی که مسؤولیت آموزش شبه‌نظاميان شيعه در حلب را بر عهده داشت در درگيرى با مخالفان سورى كشته شده است.
به گزارش خبرگزاری " فارس"، غلامى كه یکی از فرماندهان جنگ ايران وعراق و فرمانده لشکر10 سیدالشهدا سپاه پاسداران ايران بود، روز گذشته (9 شهریورماه) در درگيری‌هاى شهر حلب به شدت مجروح شده و پس از چند ساعت جان باخت.
رسانه‌هاى ايران روز يكشنبه نيز از كشته شدن يك افسر ديگر به نام مصطفی رشیدپور، خبر دادند كه مدتى پيش در در درگيری‌هاى حلب مجروح شده بود و بعد از چند روز جان باخت.
ایران از زمان آغاز انقلاب سوریه با تمام توان در کنار بشار اسد قرار گرفت و پس از سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز و آغاز فاز مسلحانه در این کشور، تهران اقدام به آموزش و تسلیح شبه‌نظامیان شیعه افغان، پاکستانی، عراقی و لبنانی و اعزام آنها به سوریه برای دفاع از متحد خود کرد.
رژیم ایران همچنین نیروهایی از سپاه قدس و ارتش خود را به سوریه فرستاده و همواره مدعی شده که آنها تنها جهت ارایه خدمات آموزشی و مشورتی در سوریه حضور دارند، اما تاکنون بسیاری از نیروهای ایرانی از جمله فرماندهان علی‌رتبه این کشور در سوریه کشته شده‌اند که می‌توان نتیجه گرفت مرگ این نظامیان در نتیجه حضور مستقیم در جبهه‌های جنگ میان اسد و مخالفان وی است.