کل نماهای صفحه

۷ آذر ۱۴۰۲

فروغ تقی پور و مرضیه فارسی بار دیگر در تهران بازداشت شدند

 فروغ تقی پور و مرضیه فارسی بار دیگر در تهران بازداشت شدند

زندانیان سیاسی سابق فروغ تقی پور و مرضیه فارسی روز دوشنبه ۳۰مرداد ۱۴۰۲ در تهران بازداشت شدند. این بازداشت‌ها در راستای موج دستگیری‌هایی است که رژیم در آستانه سالگرد قیام سراسری مردم ایران در ۲۵شهریور ۱۴۰۱ انجام می‌دهد.

فروغ تقی پور و مرضیه فارسی روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ بازداشت و بلافاصله به زندان اوین منتقل شدند. آنها هنوز نتوانسته اند با خانواده خود تماس بگیرند

مرضیه فارسی از سرطان رنج می‌برد و در بازداشت به داروهای خود دسترسی ندارد.

فروغ تقی پور و مرضیه فارسی بار دیگر در تهران بازداشت شدند
فروغ تقی پور

زندانی سیاسی فروغ تقی پور کیست؟

فروغ تقی پور زندانی سیاسی متولد سال ۱۳۷۳ دارای مدرک لیسانس در رشته حسابداری است. وی در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۸ به همراه مادرش دستگیر و به زیر بازجویی و شکنجه به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد. در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۹ همراه با مادرش در دادگاه انقلاب تهران با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق محاکمه شد. قاضی دادگاه فروغ را تهدید به اتهام محاربه کرد. اما وی این اتهام را رد نمود و گفت که بی گناه است و حاضر به پذیرش چنین اتهامی نیست. این زندانی سیاسی در نهایت به ۵ سال زندان محکوم شد.

فروغ تقی پور از جمله زندانیان سیاسی است که از زندان قرچک در یک انتقال جمعی به زندان اوین منتقل شد. وی پس از شیوع و گسترش مجدد کرونا در بند زنان این زندان در مرداد ماه به کرونا مبتلا شد.

وی تا بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در بند زنان اوین محبوس بود.

فروغ تقی پور و مرضیه فارسی بار دیگر در تهران بازداشت شدند
مرضیه فارسی

مرضیه فارسی کیست؟

مرضیه فارسی متولد ۱۳۴۴، خانه دار و دارای دو فرزند است. وی در ۲۹ بهمن ماه ۹۸ در شهرری بازداشت و تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفت. وی به ۵سال زندان محکوم شد. مرضیه فارسی در روز ۳ اسفند ۱۴۰۱ از بند زنان زندان اوین آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر