کل نماهای صفحه

۲۶ آبان ۱۴۰۲

فاجعه در انتظار زندانیان زندان مرکزی کرج

 فاجعه در انتظار زندانیان زندان مرکزی کرج

به گزارش کانون حقوق بشر ایران طبق اخبار رسیده در روزهای منتهی به ۲۲‌ آبان اخباری از شیوع یک بیماری پوستی عفونی دربین زندانیان، زندان مرکزی کرج رسیده است. این بیماری به سرعت در حال گسترش است اما مسئولین زندان هیچ اقدام موثری انجام نمی‌دهند.

بنا به گزارش زندانیان در زندان مرکزی کرج، بر اثر این بیماری تاول‌هایی روی پوست بدن آنها ظاهر شده و محل این تاول‌ها روی پوست ایجاد خارش شدید می‌کند. در ادامه پوست مبتلایان در اثر خارش زخم شده و محل زخم‌ها عفونی می‌شود. به گفته زندانیان این بیماری شبیه بیماری پوستی گال است و به سرعت در حال گسترش در بندهای مختلف زندان مرکزی کرج است.

مسئولین زندان هیچ اقدامی در جهت مقابله و مهار این بیماری نکرده و زندانیان را به حال خود رها کرده‌اند. به نظر می‌رسد که فاجعه‌ای در زندان مرکزی کرج در حال رخ دادن است. با توجه به نبود هیچ تلاش برای مهار این بیماری در بین زندانیان، انگشت اتهام ایجاد اپیدمی به سمت مسئولین زندان نشانه رفته است.

شکنجه مستمر مبتلایان

زندانیان مبتلا به این بیماری بدلیل خارش مداوم آرامشی نداشته و در واقع زنـدانیان در حال شکنجه مستمر هستند. مسئولین زندان از ورود دارو به داخل زندان ممانعت به عمل می‌آورند. بهداری زندان نیز هیچ دارو یا مواد ضدعفونی به بیماران نمی‌دهند. مواد ضدعفونی نیز در فروشگاه زندان با قیمت‌های چند برابر به فروش می‌رسد.

پیش از این هم مسئولین زندان به منظور تحت فشار قرار دادن بیماران، آنها را از رسیدگی‌های پزشکی محروم کرده بودند.

ممانعت و بی‌توجهی به روند درمان زنـدانیان از روش‌های متداول به منظور شکنجه زنـدانیان در زندان‌ها است. مسئولین زندان‌ها به این ترتیب زنـدانیان و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار می‌دهند. زنـدانیان برای درمان مجبور به خرید دارو از زندان‌بانان به قیمت‌های چندین برابر هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر