کل نماهای صفحه

۵ دی ۱۳۹۶

سرمای شدید در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه؛ ۸۵هزار تن خارج از خانه‌ها زندگی می‌کنند + عکس

سرمای شدید در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه؛ ۸۵هزار تن خارج از خانه‌ها زندگی می‌کنند + عکس

وضعیت مردم زلزله زده کرمانشاه

وضعیت مردم زلزله زده کرمانشاه

مهمترين خبرها

اخبار مرتبط

به گزارش رسانه های حکومتی در سرمای بسیار شدید در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، هم اکنون 85هزار تن از مردم زلزله‌زده در خارج از خانه های خود و عمدتاً در چادر به‌سر می‌برند و با گذشت نزدیک به یکماه و نیم از زلزله، کمترین رسیدگی از سوی کارگزاران رژیم به آنها صورت نگرفته است.
 


گزارشی در این باره:
یک رسانه حکومتی می‌نویسد: چهره کلی شهر (سرپل ‌ذهاب) تفاوت چندانی با روزهای اولیه زلزله ندارد. اغلب افراد هم‌چنان در چادر هستند و نسبت کانکس به چادر در مقیاس کلی شهر، ناچیز است.
 
 
خبرگزاری رسمی رژیم نیز با اشاره به ابعاد خسارات زلزله کرمانشاه می‌نویسد:‌ بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ۸۴هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده، حدود ۱۸هزار واحد مسکونی کاملاً تخریب شده و ۵۰هزار واحد نیز خسارت جدی دیده‌اند.
 
 
در حال حاضر ۸۵هزار تن خارج از خانه‌ها زندگی می‌کنند
فرماندار سرپل ‌ذهاب می‌گوید بیشتر زلزله‌زده‌ها هنوز منتظر تحویل کانکس‌ها هستند.
وی قطعی مکرر و طولانی‌مدت برق در شبها در محله‌های مختلف این شهرستان را از دیگر مشکلات مردم زلزله‌زده در فصل سرما عنوان کرد.

 
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو مجلس آخوندی از اسلام‌آباد غرب و دالاهو نیز می‌گوید: در شرایطی که در فصل سرما و برف و بوران هستیم هنوز اسکان موقت زلزله‌زدگان و نصب کانکس‌ها تمام نشده است. تنها ۱۵۰۰کانکس از سوی خیرین مردمی به مناطق فرستاده و نصب شده است.
قرار بود روزانه ۴۰۰کانکس نصب شود که این اتفاق رخ نداده و مردم از این روند ناراضی هستند. برخی از روستاها هنوز کانکس ندارند و مردم در چادر و در سرما زندگی می‌کنند نمونه بارز آن مردم ساکن در مسکن مهر اسلام‌آباد غرب هستند. هنوز مشکل حمام مردم رفع نشده است.

 
یک رسانه دیگر رژیم می‌نویسد: مشهودترین مشکل سرپل ‌ذهاب در حال حاضر، مسائل بهداشتی است. دستشویی و حمام سیار به اندازه کافی در اغلب محله‌ها وجود ندارد و این گلایه مشترک اکثریت مردم است. همین تعداد کانتینرها و کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام هم به گفته مردم درست در محله‌های شهر توزیع نشده. در بعضی محله‌ها مثل فولادی، میراحمد و زعفران که تقریباً با خاک یکسان شده، دستشویی و حمام سیار یا نیست یا بسیار کم است. شهر متأسفانه بسیار آلوده است. از طرفی هوای شهر به‌دلیل تخریبها و جمع‌آوری نخاله‌ها و آواربرداریها به‌شدت غبارآلود است، از طرف دیگر فاضلاب‌های چادرها و کانکس‌ها در کمپ‌های اسکان موقت، در معابر و محل تردد و عبور و مرور مردم جاری است.

 
در این شرایط اسفناک یک رسانه رژیم به برخورد زن‌ستیزانه و ارتجاعی کارگزاران رژیم با زنان مصیبت دیده در مناطق زلزله‌زده اشاره می‌کند و می‌نویسد:
نگاه عجیب برخی از مسئولان دولتی به اسکان بانوانی که در جریان زلزله کل خانواده خود را از دست داده‌اند باعث شده تا با واکنشهای تندی از سوی مردم روبه‌رو شود. سؤال اینجاست که بعد از وقوع این حادثه بزرگ و دردآور باز هم نگاه‌های جنسیتی و طبقاتی باید در ارائه حداقل‌های خدمات رسانی از سوی مسئولان دولتی و بنیاد مسکن برای زلزله‌زدگان حاکم باشد؟.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر