کل نماهای صفحه

۲ دی ۱۳۹۶

صدور دستور وزارت دادگستری آمریکا پیرامون توقف پیگیرد شبکه قاچاق حزب الله توسط دولت اوباما

صدور دستور وزارت دادگستری آمریکا پیرامون توقف پیگیرد شبکه قاچاق حزب الله توسط دولت اوباما


اوباما-ایران-حزب الله-قاچاق-مواد-مخدر-01-min
به گزارش فاکس‌نیوز، وزیر دادگستری آمریکا دستور تحقیقات پیرامون متوقف‌شدن برنامه پیگرد شبکه قاچاق حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی توسط دولت اوباما را صادر کرد.
جف سشسنز وزیر دادگستری آمریکا، گفت: «ما این مسائل را مورد بازبینی قرار می‌دهیم و از تحقیقات درباره سازمان‌های خشونت‌بار قاچاق مواد مخدر، تماماً حمایت می‌کنیم».
جف سشنز، افزود: «عملیات برای تحقیق و مورد پیگرد قرار دادن سازمان‌های تروریستی که به بحران مواد مخدر نیز دامن می‌زنند، باید از اولویت‌های این دولت باشد… وزارت دادگستری کاملاً متعهد به تحقیق و مورد پیگرد قرار دادن سازمان‌های قاچاق مواد مخدر بین‌المللی است».
فاکس‌نیوز، خاطرنشان کرد: «پروژه کاساندرا فعالیت‌های جنایتکارانه شبه نظامیان حزب‌الله را هدف قرار می‌داد؛ اما وقتی مسئولان این پروژه… قصد دریافت تأییدیه برای تحقیقات، پگیرد، دستگیری و تحریم‌های اقتصادی را داشتند، مقامات وزارت خزانه‌داری و دادگستری اوباما، درخواست‌های آنها را به تأخیر انداختند، با مانع مواجه ساختند و رد کردند».
مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا به فاکس‌نیوز گفتند، بازبینی این وزارت‌خانه می‌تواند به پیگردهای جدیدی علیه مقامات حزب‌الشیطان منجر شود.
سناتور بن سس Sasse عضو کمیته قضایی سنای آمریکا، طی نامه‌یی خطاب به وزرای دادگستری و خارجه این کشور، به‌شدت به مماشات دولت اوباما با رژیم آخوندی در جریان توافق اتمی اعتراض کرد و بر لزوم تحقیقات جامع در این رابطه تأکید کرد.
وی از جمله، نوشت: «اگر دولت اوباما از به‌کارگیری اختیاراتی که کنگره برای متوقف‌کردن حزب‌الله در ورود مواد مخدر به خیابان‌های ما، تأمین مالی تروریسم و دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی داده بود… در راستای حمایت از توافق دیوانه‌وار اتمی‌اش با (رژیم) ایران سرباز زده باشد…، این یک اشتباه با ابعاد تاریخی است. اشتباهی که عواقبش از میدان‌های نبرد سوریه تا خیابان‌های (آمریکا) خواهد رسید».
تری گائودی رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان درباره افشای مماشات دولت قبلی آمریکا برای حصول توافق اتمی با رژیم، گفت: «این یک اتهام باورنکردنی است که دولتی، یک گروه تروریستی را برای جلب موافقت تروریست‌های دیگر، نادیده بگیرد… این امر شایان تحقیق توسط چندین کمیته کنگره است».
هم‌چنین چندین از نمایندگان کنگره طی نامه مشترکی به وزیر دادگستری آمریکا با تأکید بر لزوم تحقیقات درباره توقف برنامه مقابله با شبکه قاچاق عوامل رژیم در لبنان، نوشتند: «برخلاف ادعای حامیان توافق اتمی (با رژیم) ایران مبنی بر این‌که این توافق، رفتار آن‌را تغییر خواهد داد، (رژیم) ایران با استمرار فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده سیاست خارجی‌اش به آن پاسخ داده و هم‌زمان عامل آن حزب‌الله، شبه نظامیان… را تسلیح می‌کند و آموزش می‌دهد».
رابرت پیتینجر عضو مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «حزب‌الله یکی از بی‌رحم‌ترین گروه‌های تروریستی در جهان است. اتهامات مبنی بر این‌که دولت اوباما یک تحقیقات عمده درباره این گروه وحشی تروریستی را در راستای دستیابی به توافق عمیقاً ناقص اتمی با (رژیم) ایران از خط خارج کرده، شوکه‌کننده و خشمگین‌کننده است».
نماینده کنگره مارتا مک سلی McSally نیز، تأکید کرد: «شواهدی که به‌تازگی فاش شده… بسیار نگران‌کننده است (و نشان می‌دهد که) دولت اوباما عمداً از گروه تروریستی حزب‌الله تحت حمایت (رژیم) ایران در برابر یک تحقیقات جاری محافظت کرده تا بتواند به توافق عمیقاً ناقص اتمی (با رژیم) ایران دست یابد».
هم‌چنین جان رتکلیف از دیگر اعضای مجلس نمایندگان، گفت: «توافق اتمی اوباما با (رژیم) ایران یک توافق بد بود و افشاگری‌های جدید درباره چشم‌پوشی از اقدامات غیر قانونی برای حصول (این توافق)، از آن هم بدتر است».
تیم لندرکینگ Tim Lenderking معاون دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در یک کنفرانس خبری گفت:‌ یک عامل بسیار نگران کننده در این سالها،‌حمایت رژیم ایران از شبه نظامیان حوثی در یمن بوده است… آنچه ما در یمن می بینیم این است که رژیم ایران از آشوب و هرج و مرج در این کشور به نفع خود بهره برداری کرده اند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم ایران حمله اخیر موشکی به عربستان را امکانپذیر ساخته است؟ گفت:‌ من همه شما را تشویق می کنم که بروید و از نمایشگاه موشکی که نیکی هیلی براه انداخت دیدار کنید که در آن قطعات موشک رژیم ایران به نمایش گذاشته شده است…این نمایشگاه کمک رژیم ایران به شبه نظامیان حوثی را نشان می دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر